گرسنگی-دوامدار-بیشتر-از-جنگ-ساله-افغانستان-قربانی-خواهد-گرفت

گروه بین‌المللی بحران هشدار داده است که گرسنگی دوامدار در افغانستان بیشتر از جنگ ۲۰ سال پیسین در این کشور قربانی خواهد گرفت.

به گزارش افغان نیوز؛ گروه بین‌المللی بحران با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که گرسنگی دوامدار در افغانستان که بیشتر به دلیل قطع کمک‌های مالی روی‌ می‌دهد، می‌تواند بیشتر از جنگ 20 سال پیسین این کشور قربانی بگیرد.

در بیانیه تصریح شده است که اگر جامعه جهانی از افغانستان حمایت نکند، تخمین زده می‌شود که شمار قربانیان قحطی و گرسنگی در این کشور افزایش چشمگیری داشته باشد.

در بیانیه گروه بین‌المللی بحران آمده است که بحران اقتصادی افغانستان در ماه‌های اخیر باعث شده یک میلیون نفر دیگر با ناامنی غذایی مواجه شوند و گرسنگی با نزدیک شدن فصل زمستان نیز بیشتر می‌شود.

گروه بین المللی بحران از جامعه جهانی خواسته تا با طالبان وارد تعامل شوند زیرا؛ در غیر آن شاهد عواقب وحشیانه و خطرناک قحطی، مهاجرت، تهدیدات تروریستی و قاچاق مواد مخدر خواهد بود.

بربنیاد آمارهای سازمان ملل متحد 22.8 میلیون نفر که بیش از نیمی جمعیت افغانستان می‌شود، در ماه های زمستان با کمبود شدید مواد غذایی مواجه می‌شوند.

گرسنگی دوامدار بیشتر از جنگ 20 ساله افغانستان قربانی خواهد گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد