مجاهد؛-اقتصاد-کشور-را-کم‌تر-از-شش-ماه-دیگر-رشد-می‌دهیم

سخنگوی امارت اسلامی طالبان می‌گوید؛ با بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان، طالبان «جهاد آبادانی» کشور را آغاز کرده و در کم‌تر از شش ماه دیگر اقتصاد کشور را رشد می‌دهند.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی طالبان امروز(پنج‌شنبه، 4 قوس) در یک گردهمایی در کابل گفت که پس از خروج نیروهای بین‌المللی، آنان این بار «جهاد آبادانی» کشور را آغاز می‌کنند.

مجاهد افزود که افغانستان تازه از جنگ بیرون شده و طالبان در پی آغاز پروژه‌های بزرگ توسعه‌ای هستند. او وعده سپرد که تا کم‌تر از شش ماه دیگر، اقتصاد افغانستان رشد خواهد کرد.

او از پروژه‌های تاپی، کاسا یک هزار و مس عینک به عنوان پروژه‌های عمرانی یاد کرد و گفت که تغییرات و تحولات سیاسی اخیر در کشور یک« فصل جدید» است.

مجاهد با بیان این که افغانستان نیازمند همکاری و همدلی متلش است، گفت: «وحدت ملی در کشور تأمین و بزرگان مملکت هم‌دلی و هم‌کاری بین هم داشته باشند، همه چالش‌های موجود از بین برده خواهد شد».

سخنگوی طالبان وضعیت کنونی را در کشور به نفع همه طرف‌ها دانسته و گفت که آنان به دنبال انتقام‌گیری نستند و نیروهای آنان تلاش می‌کنند تا عزت و حیثت شهروند افغانستان صدمه نبیند.

او در بخشی از سخنان خود تاکید کرد که طالبان تلاش اعظمی‌شان را به خرج داده‌اند تا مشکلات سیاسی و قومی در کشور از راه گفتگو حل شود.

سخنگوی طالبان در حالی از رشد اقتصادی افغانستان در کم‌تر از شش ماه خبر داده است که به تازگی سازمان ملل متحد از فروپاشی نظام بانکی کشور خبر داده است.

در پی این هشدار، وزارت خارجه امریکا اعلام کرد برای جلوگیری از فروپاشی نظام بانکی افغانستان، امریکا به دنبال گزینه‌های تزریق پول نقد به سیستم بانکی افغانستان است.

مجاهد؛ اقتصاد کشور را کم‌تر از شش ماه دیگر رشد می‌دهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد