گروگان-گیری-تن-از-باشندگان-ولسوالی-قش-تپه

۳۳ تن از باشندگان ولسوالی قوش تپه و درزاب در مربوطات ولسوالی قوش تپه از سوی طالبان و اعضای گروه داعش به گروگان گرفته شدند.

به گزارش افغان نیوز: امین الله، ولسوال قوش تپه اظهار داشته است که سیزده تن از مسافرین در قریه چقمه چقور ولسوالی قوش تپه در حالی از سوی داعش به گروگان گرفته شده اند که از مرکز این ولسوالی به طرف شهر شبرغان در حرکت بودند.

وی افزود، قبل از گروگان گیری این مسافرین، طالبان با داعشیان در قریه چهار سای ولسوالی قوش تپه در گیری کرده بودند.

آقای امین الله تصریح کرده است که بیشتر این مسافرین به بهانه ی ارتباط با گروه طالبان به گروگان گرفته شده اند.

طالبان در واکنش به این عمل داعشیان، بیست تن از مسافرین را که از مرکز ولسوالی درزاب به طرف شهر شبرغان در حرکت بودند به گروگان گرفته اند. طالبان بیشتر افرادی را به گروگان گرفته اند که در ساحه تحت کنترول داعشیان زندگی می کنند.

به گفته ی حکیم لله، باشنده قریه شیربیک، این درگیری میان طالبان و داعشیان زمانی شروع شد که شخصی بنام "میگلی" بخاطر قضیه لواط پسرش، به طالبان شکایت کرده بود اما طالبان نتوانستند چنین قضیه را بررسی کنند. این عمل باعث خشم میگلی شده و روابط اش را باطالبان قطع کرده و به صف داعش رفته و یک میل پیکا , یک قبضه راکت انداز و یک میل سلاح کلاشنیکوف ملاسراج یک عضو فعال طالبان را که در منزلش نگهداری میکرد تسلیم داعشیان میکند .

اکنون طالبان اقوام مینگلی را که باشنده گان قریه گردن ولسوالی قوش تپه اند از موتر ها پایین کرده با خود میبرند و طالبان باشنده گان قریه مغل و سردره ولسوالی درزاب را که از اقوام قاری حکمت سردسته داعشیان اند به گروگان میگیرند. بزرگان قوم و محاسن سفیدان از سردسته های هردو طرف خواستند تا بخاطر مخاصمت و دشمنی ذات البینی شان مردم محل را قربانی نسازند .

گروگان گیری 33 تن از باشندگان ولسوالی قش تپه

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد