گشایش-نخستین-نمایشگاه-محصولات-چین-در-کابل

نخستین نمایشگاه محصولات و فناوری (CTK) کشور چین امروز پنج‌شنبه(۵، جوزا) در شهر کابل گشایش یافت.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرنگار آژانس باختر می‌نویسد که در این نمایشگاه انواع بایسکل و موترسایکل‌ها، موترهای آفتابی، پکه‌ها، بخاری‌های برقی و گازی، بطری‌ها، انواع یخچال ها، وسایل زراعتی و ورزشی، کمره‌های امنیتی، و دیگر وسائل الکترونیکی به نمایش گذاشته شده است.

یاومینگ هو، رئیس (China Town Kabul) در این مراسم، در رابطه به اهمیت تجارتی میان چین و افغانستان صحبت کرده است.

وی سرمایه‌گذاری چین در بخش تجارت و صنعت در افغانستان را عامل و همکار رشد و توسعۀ اقتصادی دانست و بر گسترش روابط تجارتی میان این دو کشور تاکید کرد.

مولوي حمدالله نعمانی، سرپرست وزارت شهرسازی طالبان اطمینان داد که امارت اسلامی افغانستان از تمام سرمایه‌گذاران حمایت می‌کند و تمام تسهیلات و امکانات را برای شان فراهم می‌سازد.

از سوی دیگر، محمد عابد انور زوی، رییس عمومی خدمات آب و برق وزارت انرژی و آب افغانستان از رئیس شرکت متذکره خواست که جهت سرمایه‌گذاری در بخش تولید انرژی در افغانستان، پیام آن وزارت را با مقامات چینایی برساند.

هم‌چنان در این محفل نفیسه دانش یکی از تجارت پیشه‌های زعفران، از سرمایه‌گذاران خواست که به خاطر خودکفایی، به جای فروش کالاهای شان بالای افغانستان، اجناس خود را با اجناس افغانستان مبادله کنند.

در همین‌حال، عبدالجبار صافی رئیس انجمن صنعت‌کاران افغانستان و احمد ضیا عظیمی عضو هیئت مدیرۀ اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، نیز خواستار سرمایه‌گذاری کشورها در بخش صنعت و تجارت در افغانستان شدند.

گفتنی است که این نمایشگاه در چهارراهی سرسبزی شهر کابل برگزار شده و برای سه روز به روی بازدیدکنندگان باز است.

گشایش نخستین نمایشگاه محصولات چین در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد