هشت-کشور-منطقه-خواستار-تامین-امنیت-در-افغانستان-شدند

مشاوران شورای امنیت هشت کشور منطقه طی نشستی در دوشنبه پایتخت تاجکستان، تاکید داشتند که در امور داخلی افغانستان دخالت صورت نگیرد و درعوض، مسوولیت تامین امنیت در این کشور باید به رهبری افغانها صورت گیرد.

به گزارش افغان نیوز؛ در نشست مشاوران شورای امنیت ملی نماینده گان چین، ایران، هندوستان، ازبیکستان، قرغزستان، روسیه، قراقستان و تاجیکستان شرکت کرده بودند.

نمایندگان هشت کشور منطقهٔ از طالبان خواستند تا به حقوق و آزادی های همه شهروندان افغانستان بدون در نظرداشت قومیت آنان احترام گذشته شود.

در این نشست از وجود نگرانی‌ها بر افزایش فعالیت های هراس افگنانه در افغانستان نیز اشاره شده است.
اشتراک کننده های این نشست از حکومت طالبان خواسته اند تا برای از بین بردن تمامی گروه‌های هراس افگن، توقف فعالیت آنان و از بین بردن اردوگاهای آنان نیز کار کنند.

آنان تاکید کردند که فعالیت های گروه‌های هراس افگنی بین‌المللی در افغانستان، پناه‌گاه و یا آموزش دادن آنان یا طرح ریزی هر نوع عمل هراس افگنانه علیهٔ کشور های منطقه غیر قابل قبول خواهد بود.

طالبان تا اکنون در مورد بیانیه نشست مشاوران شورای امنیت هشت کشور منطقه٬ اظهار نظر نکرده اند، اما انعام‌الله سمنگانی معاون سخنگوی حکومت طالبان روز پنجشنبه، از برگزاری این نشست استقبال کرد و تاکید نمود که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد.

این در حالی است که انتقادهای اخیر از افزایش محدودیت‌های طالبان در زمینه کار، تحصیل و پوشش زنان افغان نگرانی‌ها و اعتراض‌هایی را برانگیخته است، آنچه که طالبان عملی کردن آن را از اصول های اسلامی عنوان می‌کنند.

هشت کشور منطقه خواستار تامین امنیت در افغانستان شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد