گفتگوی-تلفنی-بایدن-با-زلنسکی؛-تاکید-امریکا-بر-حمایت-از-اوکراین

رییس جمهور امریکا در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود، عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین را محکوم و بر حمایت ایالات متحده از اوکراین تاکید کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ جو بایدن، رییس جمهور امریکا با انتشار بیانیه‌ای کتبی در مورد این تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین گفته است که حملات غیرضروری و غیرقانونی نیروهای نظامی روسیه را محکوم می‌کند.

بایدن در این تماس تلفنی زلنسکی را در خصوص محکومیت‌هایی که قرار است در عرصه بین‌المللی از جمله نشست امروز شورای امنیت سازمان ملل انجام شود، مطلع کرده است.

ریيس جمهور امریکا در ادامه گفته است: زلنسکی از من خواست تا از رهبران جهان بخواهم که آشکارا با حمله شنیع پوتین مخالفت و از مردم اوکراین حمایت کنند.

بایدن افزوده است: «امروز با رهبران گروه هفت دیدار خواهم کرد، ایالات متحده و متحدانش تحریم‌های سنگینی علیه روسیه اعمال خواهند کرد. ما به حمایت و کمک به اوکراین و مردم این کشور ادامه خواهیم داد».

این در حالی است که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه فرمان حمله به اوکراین را صادر کرده است.

ولودیمیرزلنسکی، رییس جمهور اوکراین نیز گفته که است که نیروهای نظامی روسیه بر تاسیسات زیربنایی و نیروهای مرزی اوکران حمله است. او آغاز حمله روسیه به اوکراین از مردم خواستار آرامش شد.

گفتگوی تلفنی بایدن با زلنسکی؛ تاکید امریکا بر حمایت از اوکراین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد