بایدن-تحریم‌های-شدیدی-علیه-روسیه-وضع-می‌کنیم

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که با سران گروه هفت (G۷) نشست خواهم داشت و ایالات متحده و متحدان و شرکای این کشور تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع خواهند کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ دیمتری کولبا، وزیر خارجه اوکراین در توییتی نوشته است که «پوتین حمله‌ای تمام عیار را علیه اوکراین آغاز کرده است اما اوکراین از خود دفاع خواهد کرد.»

جو بایدن، رییس جمهور امریکا در واکنش به اقدام نظامی مسکو علیه اوکراین، اعلام کرد که ما به ارائه کمک و پشتیبانی به اوکراین و مردم اوکراین ادامه می‌دهیم.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در یک بیانیه تلویزیونی دستور عملیات نظامی بر مناطق جدایی طلبانه اوکراین را صادر کرده است. 

آقای پوتین یورش بر مناطق دونباس را تجاوز بر اوکراین نمی‌داند و می‌گوید که فرستادن نیروی نظامی به این بخش‌ها، از بهر حفاظت از صلح است.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا از آغاز جنگ در اوکراین وحشت زده شده و گفته که با رئیس‌جمهور اوکراین در مورد مراحل بعدی صحبت کرده است. 

نخست وزیر بریتانیا می‌گوید «ولادیمیر پوتین با انجام حمله بی‌دلیل به اوکراین، مسیر خونریزی و ویرانی را انتخاب کرده است.»

در هممین حال، به دنبال صدور دستور روسیه برای حمله نظامی به اوکراین، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از پوتین خواسته است که به دلیل مسایل انسانی، نیروهایش را از اوکراین بیرون کند.

تنش بین روسیه و اوکراین به سال ۲۰۱۳ باز می‌گردد. دو کشور توافق صلح امضا کردند اما از دو ماه پیش روسیه بیش از ۱۵۰ هزار نیروی نظامی در مرز اوکراین مستقر کرده بود.

بایدن: تحریم‌های شدیدی علیه روسیه وضع می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد