گوترش-خواستار-کاهش-تنش‌ها-در-خاورمیانه-شد

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد در نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت مردم خاورمیانه با خطر واقعی یک درگیری ویرانگر تمام عیار مواجه هستند.

به گزارش افغان نیوز؛ نشست اضطراری سازمان ملل متحد عصر دیروز (یک‌شنبه، ۲۷ حمل) با حضور نمایندگان اسراییل، ایران و سوریه برای رسیدگی به تحولات اخیر بین ایران و اسراییل، در مقر این سازمان برگزار شد.

دبیر کل سازمان ملل متحد، بر اهمیت حفظ حرمت اماکن دیپلماتیک و کنسولی همراه با کارمندان آنها مطابق با قوانین بین المللی در هر شرایطی تاکید کرد. 

گوترش در ادامه، اصول مندرج در منشور ملل متحد را به همه اعضای سازمان ملل تکرار کرد: «استفاده از زور علیه ثبات منطقه‌ای یا حاکمیت سیاسی هر کشور به شدت ممنوع می‌باشد.» 

دبیرکل با یادآوری مسوولیت مشترک جامعه بین‌الملل برای تعامل با همه طرف‌ها برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها، افزود که مسوولیت مشابهی برای برقراری آتش‌بس فوری بشردوستانه در غزه، آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌ها و تحویل بلامانع کمک‌های بشردوستانه وجود دارد. 

گوترش در ادامه صحبت های خود افزود: «ما مسوولیت مشترک داریم که برای صلح تلاش کنیم. صلح و امنیت منطقه‌ای و جهانی ساعت به ساعت تضعیف می‌شود. نه منطقه و نه جهان تحمل جنگ بیشتر را ندارند.»

گوترش خواستار کاهش تنش‌ها در خاورمیانه شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد