یوناما-روزهای-عید-قربان-باید-آتش‌بس-اعلام-گردد

دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل از هر دو طرف جنگ خواسته است که سطح خشونت‌ها را پایین آورده، روند تبادله‌ زندانیان را تکمیل کرده، در روزهای عید قربان آتش‌بس برقرار کرده و بلافاصله پس از آن، گفت‌وگوهای مستقیم را آغاز کنند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل یا یوناما امروز (پنج شنبه، ۲ اسد) در یک پیام توییتری گفته‌است که «وقت آن رسیده تا هر دو طرف، سطح خشونت‌ها را پایین آورده، روند تبادله‌ زندانیان را تکمیل کرده، در روزهای عید آتش‌بس برقرار کرده و بلافاصله پس از آن، گفت‌وگوهای مستقیم را آغاز کنند.»

یوناما در عین حال تأکید کرده‌است که اجرای حملات نظامی در مناطق غیرنظامی، پیامدهای ناگواری به دنبال دارد و به غیرنظامیان آسیب می‌زند. این نهاد گفته در شرایطی که افغان‌ها باید در مورد صلح صحبت کنند، ادامه‌ خشونت‌ها از غیرنظامیان قربانی می‌گیرد.

مقام‌های محلی ولایت هرات، روز گذشته اعلام کردند که در یک حمله هوایی در منطقه «خم زیارت» این ولایت، چندین فرمانده طالبان کشته شده‌اند، اما برخى از ساکنان محلی ادعا دارند که به دنبال حملات هوایى ارتش در این منطقه، شش فرد غیر نظامى به شمول یک کودک کشته شده و ٢٠ تن دیگر زخم برداشته‌اند. منطقه «خم زیارت» در بین ولسوالی‌های ادرسکن، پشتون زرغون و گذره واقع شده‌است.

اما به گفته ساکنان محلی، قربانیان این رویداد افراد غیر نظامى هستند که براى دیدار با یکى از فرماندهان محلی طالبان که از زندان بگرام رها شده‌بود، گرد آمده‌بودند.

زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه امریکا برای صلح افغانستان، حمله‌ی هوایی روز گذشته در ولایت هرات را نکوهش کرده و گفته‌است که از بررسی‌ها در این زمینه پشتیبانی می‌کند.

بر اساس اعلامیه‌یی دفتر رسانه‌های والی هرات، در این حمله شماری از فرماندهان کلیدی طالبان از جمله عبدالله اکبری، مولوی حیدر، ملا رحمت‌الله، ذبیح‌الله اکبری، ملا محمد مشهور به ادریس و ملا عبدالحق مشهور به اسامه در این حمله کشته شده‌اند.

یوناما: روزهای عید قربان باید آتش‌بس اعلام گردد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد