یونیسف-خواستار--میلیارد-دالر-شد

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) می‌گوید که این سازمان در سال آینده میلادی، ۹.۳ میلیارد دالر برای کمک به ۹۴ میلیون کودک در سراسر جهان نیاز دارد.

به گزارش افغان نیوز؛ یونیسف امروز (چهارشنبه، ۲۲ قوس) در تازه‌ترین گزارش خود گفته است که تغییرات اقلیمی، زمین‌لرزه، شیوع بیماری‌ها و افزایش جنگ‌ها، ده‌ها میلیون کودک و خانواده‌های‌شان را در شرایط سختی قرار داده است.

در گزارش یونیسف به زمین‌لرزه اخیر ولایت هرات افغانستان نیز اشاره شده که بیش‌ترین قربانیان آنرا کودکان و زنان تشکیل می‌دهد.

پیش از این، یونیسف  افغانستان را پر‌هزینه‌ترین پروژه خود در سال پیشرو خوانده بود.

این در حالی است که سازمان ملل نیز برای رسیدگی به بحران بشری در جهان برای سال آینده‌ میلادی، ۴۶ میلیارد دالر بودجه درخواست کرده که از این میان سه میلیارد آن مربوط افغانستان می‌شود.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستان سازمان ملل (اوچا) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که افغانستان در میان پنج کشوری است که به بیشترین کمک‌ بشری نیاز دارد و افغانستان در سال آینده میلادی برای کمک رسانی نیاز به سه میلیارد دالر دارد.

این دفتر در سال ۲۰۲۳ برای افغانستان چهار میلیارد و شش میلیون دالر درخواست داده بود اما؛ این میزان بودجه تامین نشد و به‌گفته‌ اوچا، در نتیجه‌ شکاف مالی، ۱۰ میلیون نفر از ماه می تا نوامبر در افغانستان دسترسی به کمک‌های غذایی را از دست دادند.

یونیسف خواستار 9.3 میلیارد دالر شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد