یک-شهروند-افغانستان-در-امریکا-به-جرم-جعل-اسناد-به-زندان-محکوم-شد

دادگاهی در ایالت کالفرنیا امریکا اعلام کرده است که یک شهروند امریکایی افغان تبار به جرم جعل اسناد در قرارداد میلیون دالری امریکا در افغانستان به بیش از یک سال زندان محکوم شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ دادگاه مرکزی ایالت کالفرنیا امریکا با نشر بیانیه‌ای گفته است که سید اسماعیل امیری به جرم ارائه اسناد جعلی برای دریافت یک پروژه ساخت و ساز پنج نیروگاه برق به شرکت برشنا در افغانستان به 15 ماه زندان محکوم شده است.

سارنوالان در دادگاه گفته است که پروژه‌هایی که امیری برای دریافت آن اسناد تجربه کاری جعلی ارایه کرده است مربوط به اداره توسعه امریکا می‌شود که ارزش آن به میلیون‌ها دالر می‌رسید.

امیری و همکاران شان برای دریافت این قرارداد تجربه کاری از ساخت یک کارخانه سمنت در اوگاندا و یک کارخانه نساجی در نایجیریا ارائه کرده بودند که این دو کارخانه وجود ندارد. اسناد جعلی ارایه شده توسط یک مقام دولتی اوگاندا به امیری و همکاران شان فرستاده شده بود.

این شرکت برای ساخت این دو نیروگاه ۱۱۲ میلیون دالر به شرکت برشنا پیشنهاد داد که این رقم با دیگر نرخ‌ها ۲۰ میلیون دالر تفاوت داشت.

امیری به دادگاه گفته است که اسناد توسط همکاران دیگرش به شرکت ارایه شده است در حالی که شواهد نشان می‌دهد که شخص مذکور خود سید اسماعیل امیری بوده است.

این در حالی است که گزاش‌ها حاکی از حیف و میل شدن میلیون‌ها دالر از سوی افراد در قراردادها و تطبیق پروژه‌های امریکایی در چند سال حضور در افغانستان است.

یک شهروند افغانستان در امریکا به جرم جعل اسناد به زندان محکوم شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد