۹۵-درصد-باشندگان-دره-فندقستان-ولایت-پروان-آوراه-شده-اند

به گفته وزارت داخله، در اثر حمله طالبان بالای دره فندقستان سیاه‌گرد ولایت پروان، ۹۵ درصد باشندگان این دره آواره شده اند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور داخله می‌گوید که ۹۵ درصد باشندگان دره فندقستان سیاه‌گرد ولایت پروان، در اثر حمله طالبان از مناطق شان آواره شده اند. به گفته نجیب دانش سرپرست دفتر سخنگوی وزارت امور داخله، برخی از آوارگان دره فندقستان اکنون در مرکز ولایت پروان و برخی نیز در قسمت‌های از ولسوالی سیاگرد به سر می‌برند.

سرپرست سخنگوی وزارت امور داخله در نشست خبری در کابل گفت که عملیات بازپس‌گیری دره فندقستان از روز گذشته آغاز شده و تاکنون قسمت‌های از این دره از وجود گروه تروریستی طالبان پاکسازی شده است.

به گفته سرپرست دفتر سخنگوی وزارت داخله، تاکنون چندین حمله هوایی بالای پایگاه‌های طالبان در این دره انجام شده اما این گروه هنوز هم در یکی از پایگاه های مهم شان به نام “مارسنگ” مقاومت کرده اند. به گفته او، در کنار حمله‌های هوایی نیروهای کافی برای سرکوب گروه‌های تروریستی و بازپس‌گیری دره فندقستان به این منطقه اعزام شده اند. مدیریت عملیات بازپس‌گیری فندقستان را فرمانده پولیس پروان، فرمانده لوای اردوی ملی  و فرمانده قطعات خاص پولیس در این ولایت، رهبری  می‌کنند.

سرپرست سخنگوی وزارت امور داخله همچنان از نیازمندی جدی آوارگان دره فندقستان به کمک‌های اولیه خبر می‌دهند و از نهادهای مددرسان می‌خواهند که برای رفع این نیازمندی‌های هر چه زودتر اقدام کنند. زیرا به گفته او، کمک‌هایی که تاکنون از سوی نهادهای امنیتی به این آورگان داده شده، به هیچ وجه کافی نیست.

در عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی در فندقستان تاکنون ۲۲ تروریست و ۳ تن از نیروهای امنیتی کشته شده اند. به گفته آقای دانش، دو تن از کشته شدگان نیروهای امنیتی مربوط پولیس نظم عامه و یک تن دیگر نیز مربوط پولیس محلی پروان است.

گروه طالبان روز جمعه حملات تهاجمی گسترده ای را بر دره فندقستان آغاز کردند و یک روز پس از آن این دره را به صورت کامل تصرف کردند. گفته می‌شود که در جریان این حمله، حدود ده غیر نظامی کشته و بیش از تر ده فرد ملکی دیگر هم زخم برداشته اند. دره فندقستان در جنوب ولسوالی سیاه گرد و در مرز با ولسوالی شینوار قرار دارد و یک منطقه استراتیژیک در دره غوربند شمرده می‌شود. در حال حاضر در دست کم سه ولسوالی دره غوربند طالبان حضور گسترده دارند و مناطق اطراف ولسوالی‌های شینوار و سیاه‌گرد، به جز مراکز این ولسوالی‌ها به دست طالبان قرار دارند.

۹۵ درصد باشندگان دره فندقستان ولایت پروان آوراه شده اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد