‏جلسه-شورای-امنیت-به-رهبری-روسیه-برگزار-شد

همزمان با کشته‌شدن اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس، جلسه شورای امنیت سازمان ملل به درخواست ایران و ریاست روسیه برگزار شد.

به گزارش افغان نیوز؛ امیرسعید ایروانی، نماینده دایم ایران در سازمان ملل متحد، در این نشست گفت که ترور اسماعیل هنیه با حضور ده ها سفیر و نماینده کشورهای جهان در تهران برای مراسم تحلیف مسعود پزشکیان روی داده است.

ایروانی مستقیما اسراییل را مسوول این حمله دانسته و ایران که درخواست‌کننده این جلسه بوده است همچنین امریکا را متهم به همدستی با اسراییل در حمله به هنیه دانست و گفت «بدون کمک اطلاعاتی و موافقت امریکا » این حمله از سوی اسراییل نمی توانست صورت گیرد.

وی در ادامه به «انفعال و ناتوانی» شورای امنیت برای متوقف کردن جنگ درغزه اشاره کرد و گفت این شورا به هشدارهای مکرر تهران توجهی نکرده است.

از سوی هم، وزارت خارجه ترکیه با انتقاد از اسراییل می‌گوید که این کشور قصدی برای صلح ندارد و از جامعه‌ای جهانی خواستار متوقف‌شدن حملات اسراییل در منطقه شد.

این وزارت کشته شدن اسماعیل هنیه را محکوم کرده و گفته است، این اقدام بار دیگر نشان داد که اسراییل قصدی برای برقراری صلح ندارد و تا زمانی که جامعه جهانی اسراییل را متوقف نکند، منطقه با جنگ‌های گسترده مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر، ناصر کنعانی، سخن‌گوی وزارت امور خارجه ایران به رسانه‌ها گفته است، «خون اسماعیل هنیه ضایع نخواهد شد و شهادت وی موجب استحکام روابط عمیق ایران و فلسطین و مقاومت دوامدار خواهد شد».

 

‏جلسه شورای امنیت به رهبری روسیه برگزار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد