-تروریست-در-نقاط-مختلف-کشور-کشته-شدند

وزارت دفاع ملی اعلام نموده که در نتیجه ۱۳ عملیات مشترک تهاجمی و تصفیوی در نقاط مختلف کشور، ۷۸ تن از دهشت افگنان کشته و ۴۳ تن دیگر شان زخمی شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه وزارت دفاع ملی که روز جمعه(21، جدی) منتشر شده، آمده است که نیرو های دفاعی کشور  طی 24 ساعت گذشته 13 عملیات مشترک تهاجمی و تصفیوی پلان شده و 85 وظایف خاص کوماندویی و  5 ضربه هوائی را به منظور از بین بردن لانه های دشمن و رفع تهدیدات ایجاد شده در نقاط مختلف کشور راه اندازی کرده و همچنان نیروهای هوایی 36 پرواز را  به حمایت نیرو های اردوی ملی اجرا نموده که درنتیجه 78 تن دهشت افگن کشته، 43 تن زخمی و 3 تن دستگیر گردیده اند .

در اعلامیه آمده است که این عملیات به حمایت قوای هوائی در ولایات ننگرهار، کاپیسا، میدان وردک، خوست، غزنی، دایکندی، زابل، ارزگان، فراه، بادغیس، غور، فاریاب، بلخ و هلمند راه اندازی گردیده که در نتیجه آن در  ولسوالی کشنده ولایت بلخ، قیصار، قرغان و اندخوی ولایت فاریاب17 تن دهشت افگن کشته، 14 تن زخمی، در ولسوالی های قلعه ذال ولایت کندز و خواجه غار ولایت تخار 14 تن دهشت افگن کشته و 11 تن زخمی گردیده اند.

 همچنان در ولسوالی بالابلوک ولایت فراه 16 تن دهشت افگن کشته، در ولسوالی های زیروک ولایت پکتیکا، گیرو، قرباغ، واغظ ولایت غزنی، نرخ، چک میدان وردک، دوه منده و موسی خیل ولایت خوست 10 تن تروریست کشته، 9 تن زخمی،  در ولسوالی های نیش و خاکریز ولایت کندهار، میزان و شهر صفا ولایت زابل 5 تن دهشت افگن هلاک و 7 تن دیگر نیز زخمی گردیده اند.

 در ولسوالی های قرغه یی،علینگار ولایت لغمان، مانوگی، شیگل، دانگام ولایت کنر و تگاب ولایت کاپیسا 7 تن تروریست کشته و 3 تن دیگر دستگیر گردیده اند. 

همچنان از اثر ضربات هوایی  در ولسوالی خوگیانی و ده بالایی ولایت ننگرهار 7 تن دهشت افگن کشته ، یک  تن زخمی و در ولسوالی ناد علی و مارجه ولایت هلمند 2 تن دهشت افگن کشته و چندین حلقه ماین مختلف النوع در نقاط مختلف کشور، کشف و از بین برده شده است.

این درحالی است که در یک اعلامیه دیگر این وزارت نیز آمده است: در نتیجه انداخت متقابل در ولسوالی های نیش و خاکریز ولایت کندهار و میزان و شهر صفا ولایت زابل 5 تن دهشت افگن کشته و 7 تن دیگر زخمی گردیده اند.

78 تروریست در نقاط مختلف کشور کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد