-تن-از-نیروهای-امنیتی-افغانستان-کشته-و-زخمی-شدند

گروه طالبان با نشر اعلامیه گفته است که طی ۲۴ ساعت گذشته در نتیجه عملیات خورد و بزرگ در ولایات مختلف کشور ۲۱۶ عسکر و پولیس کشته و زخمی شدند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ای که از سوی ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان امروز پنج شنبه(6، سرطان) منتشر شده، آمده است که در جریان عملیات کوبنده الفتح، ظرف ۲۴ ساعت اخیر ۵۷ عملیات خورد و بزرگ در ۲۴ ولایت کشور صورت گرفته است.

اعلامیه افزوده است که این عملیات در ولایت های غزنی، نورستان، بغلان، لوگر، میدان وردک، پکتیا، سمنگان، ننگرهار، پکتیکا، کاپیسا، بلخ، کابل، لغمان، جوزجان، فراه، بادغیس، قندهار، زابل، هرات، غور، ارزگان، هلمند، فاریاب و خوست بر مراکز، پوسته ها، قطارها، و اهداف دشمن انجام شد و دشمن را دچار تلفات سنگین جانی و مالی ساخت.

سخنگوی طالبان گفته است که در نتیجه این حملات، به شمول ۶ قومندان ۱۴۴ عسکر و پولیس کشته و به شمول ۲ قومندان ۷۲ تن دیگر زخمی شدند. ۹تن عسکر زنده دستگیر و ۷ نفر دیگر به میل خود به مجاهدین تسلیم شده اند.

در جریان پیشروی ها، ۸ پوسته دشمن فتح گردید و  ۱۸ عراده تانک های هاموی و موتر رینجر و ۲ عراده موتر لوکسل و کرولا از بین رفته است. ۱ تانک هاموی با ۴۱ میل اسلحه سبک و سنگین و مهمات زیادی بدست مجاهدین افتاده است.

در اعلامیه همچنان تصریح شده است که در این درگیری ها، ۱۱ تن مجاهدین به مقام رفیع شهادت نایل گردیدند و ۹ تن دیگر زخمی شده اند.

ذبیح الله مجاهد در اعلامیه افزوده است که با وارد شدن چنین تلفات سنگین به نیروهای امنیتی، دشمنان هنوز هم آوازه تلفات زیاد به مجاهدین را در مناطق مختلف پخش می کنند که حقیقت ندارد. زیرا آنان می خواهند از راه پروپاگند توجه مردم را از تلفات مرگبار شان به سوی دیگری مبذول بدارند و عساکر مورال باخته شان را روحیه بدهند.

216 تن از نیروهای امنیتی افغانستان کشته و زخمی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد