-داعشی-با-زن-و-کودک-در-ننگرهار-به-دولت-تسلیم-شدند

وزارت دفاع ملی اعلام کرده است که در نتیجه عملیات و فشارهای نظامی بر گروه‌های تروریستی در ننگرهار، ۸۲ جنگجوی گروه داعش همراه با ۵۱ زن و ۹۶ کودک به نیروهای امنیتی تسلیم شده اند.

به گزارش آژانس افغان نیوز: این وزارت با نشر اعلامیه‌ی گفته است که این افراد شب گذشته (پنج‌شنبه، ۲۳ عقرب) در منطقه‌ی «مومند» ولسوالی اچین به نیروهای ارتش تسلیم شده‌اند.

در اعلامیه آمده است که از نزد افراد تسلیم‌شده، ۶۹ میل کلاشینکوف، ۵ قبضه تفنگچه، ۴۰ بمب دستی، ۱۱۰ شاژور و ۳ پایه مخابره به‌دست آمده است.

وزارت دفاع در اعلامیه‌یی خود گفته است که از دو هفته به این سو ۵۴۲ عضو داعش با اعضای خانواده‌ای شان در ننگرهار به دولت تسلیم شده‌اند.

این وزارت تاکید کرده است که در مورد اعضای تسلیم‌شده‌ی گروه داعش مطابق قوانین نافذه‌ی کشور، تصمیم گرفته خواهد شد. به گفته‌ی وزارت دفاع کشور، شمار زیادی از این افراد که تسلیم شده‌اند، جنگ‌جویان پیشین گروه طالبان هستند.

پیش از این محمد مسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله کشور به روز یک‌شنبه (۱۹ عقرب) در سفری به ولایت ننگرهار، گفته بود که گروه داعش در افغانستان به خصوص در این ولایت شکست خورده و رهبری این گروه نیز از بین برده شده است.

 

 

 

82 داعشی با 147 زن و کودک در ننگرهار به دولت تسلیم شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد