-داعشی-به-شمول-زنان-و-کودکان-به-دولت-تسلیم-شدند

مقام‌های امنیتی کشور مدعی اند که یک جنگ‌جوی داعش در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار با ۴۵ تن از زنان، دختران و کودکان عضو این گروه به نیروهای کماندوی ارتش تسلیم شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی والی ننگرهار، امروز سه شنبه(21، عقرب) با نشر اعلامیه گفته است که ۹۳ عضو گروه داعش به‌شمول چهار مرد و 45 زن و کودک در ولسوالی اچین این ولایت به نیروهای دولتی تسلیم شده‌اند.

در اعلامیه افزوده است که ۱۳ شهروند پاکستانی نیز در جمع تسلیم‌شدگان‌اند.

در همین حال، وزارت دفاع ملی نیز با نشر اعلامیه‌ای گفته است که یک جنگ‌جوی گروه داعش با ۴۵ تن از زنان، دختران و کودکان عضو این گروه در ولسوالی اچین به نیروهای کماندوی ارتش تسلیم شده‌اند.

 وزارت دفاع ملی تصریح نموده است که در جمع افراد تسلیم‌شده، یک مرد، ۱۷ زن، ۱۳ کودک و ۱۵ دختر شامل‌اند.

قول اردوی عملیات خاص نیز با نشر یک خبرنامه گفته است که در ادامه عملیات پاکسازی نیروهای کماندو در ولسوالی اچین ولایت ننگرهار، یک جنگجوی داعش با ۴۵ زن، دختر و کودک به دولت تسلیم شدند.

اعلامیه افزوده است که که نیروهای ملی دفاعی و امنیتی با کمک و همکاری مردم، گروه داعش را در ننگرهار به شدت زیر فشارهای نظامی قرار داده و اکنون این گروه در شرق کشور در آستانه نابودی کامل، قرار گرفته است.

این در حالی است که دو روز پیش (یک‌شنبه، ۱۹ عقرب) محمدمسعود اندرابی، سرپرست وزارت داخله‌ی کشور گفته بود که گروه داعش در افغانستان و به‌ویژه در ننگرهار شکست خورده است. او تأکید کرده بود که رهبری این گروه نیز از بین برده شده است.

ولایت ننگرهار در شرق افغانستان از ولایت‌های ناامن به حساب می‌آید. گروه‌های داعش و طالبان در بخش‌هایی این ولایت فعالیت دارند و را به‌عنوان خاستگاه شان می‌پندارند.

45 داعشی به شمول زنان و کودکان به دولت تسلیم شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد