-درصد-خاک-ولایت-فراه-در-تصرف-طالبان-قرار-دارد

شماری از اعضای شورای ولایتی فراه با ابراز نگرانی از افزایش ناامنی می گویند که اکنون ۹۰ درصد خاک این ولایت تحت تصرف گروه طالبان قرار دارد.

به گزارش افغان نیوز: شاه محمود نعیمی عضوی شورای ولایتی فرا، امروز یک شنبه( ۱۶سرطان) در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز اظهار داشت که وضعیت امنیتی از عید سعید فطر به این سو با حملات شبانه گروه تروریستی طالبان در شهر و بازازها وخیم تر شده است.

وی همچنان افزود: هرچند نیروهای امنیتی در این ولایت در مقابله با طالبان ایستادگی کرده و تا آخرین قطره خون شان می جنگند؛ اما آنان از سوی حکومت مرکزی و مسوولین مورد توجه قرار نمی گیرند. بنابراین اگر حملات هوایی قطع گردد، فراه به سقوط مواجه خواهد شد.

نعیمی گفت: جنگ و ترورهای که همه روزه درشهر و ولسوالی ها انجام می پذیرد، منجر به سقوط پوسته ها و کمر بند های زیادی گردیده و برای بهبود این وضعیت هیچ گونه اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته است. در حالیکه تمام ولسوالی ها به شمول مرکز ولایت فراه زیر تهدید بلند امنیتی قرار دارد و مردم شدیدا از این وضع نگران اند.

آقای نعیمی همچنان علاوه کرد که دولت در ولسوالی چاربولک، گلستان، بکوا و خاک سفید این ولایت هیچ گونه تسلط ندارد و میزان سربازگیری طالبان از مردم عادی نیز افزایش یافته است.

به گفته او، دولت از برنامه های مردم عادی حمایت نکرده و مردم را نسبت به خودش بی اعتماد نموده است. بنابراین اکنون مردم با طالبان بیشتر همکاری می کنند؛ حتی زمانی که شورا های انکشافی تشکل می شد، از طالبان خواسته شده بود که در آن شورا اشتراک کنند.

این عضو شورای ولایتی فراه همچنان گفت که مردم از ترس اینکه فراه در آیند نزدیک تحت حاکمیت طالبان قرار نگیرد، به منظور حفظ جان و مال شان با این گروه همکاری دارند.

او همچنان بیان داشت که سرمایه گذاران به دلیل وضعیت بد امنیتی در این ولایت، همه روزه سرمایه های شان را به خارج انتقال می دهند و این روند باعث شده است که میزان بیکاری نیز افزایش یابد.

وی اضافه کرد که ولسوالی های گلستان، بکوا، خاک سفید و شبکو از جمله ولسوالی های ناامنی می باشد که میزان سربازگیری طالبان از مردم عادی هر روز افزایش می یابد.

نعیمی وضعیت مکاتب دخترانه و پسرانه را در این ولایت وخیم خوانده افزود که تعداد خیلی کمی از مکاتب در ولسوالی ها به روی دانش آموزان پسر باز اند؛ آن هم از سطح درسی پاینی برخوردار است و حتی شماری از این مکاتب بصورت خیالی فعالیت دارند.

در همین حال، خیر محمد نورزی عضو دیگری شورای ولایتی فراه ضمن تایید این ناامنی ها گفت که بالای ۹۰ درصد خاک این ولایت تحت تصرف طالبان قرار دارد و جنگ همه روزه در شهر و بازار ها جریان دارد؛ اما تاکنون از سوی دولت هیچ توجهی صورت نگرفته است.

او ضمن این که دولت را ضعیف و ناکاره خوانده گفت: دولت توانایی حاکیمت در ولسوالی ها ناامن و باز کردن مکاتیب را به روی دانش اموزان  دختران را ندارد.

این درحالی است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان این گفته ها را تایید کرده و افزود که ۹۰ درصد خاک ولایت فراه تحت تصرف کامل امارت اسلامی قرار دارد.

90 درصد خاک ولایت فراه در تصرف طالبان قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد