-سارق-و-قاچاقبر-مواد-مخدر-از-شش-ولایت-بازداشت-شدند

منسووبین پولیس قوماندانی امنیه ولایت‌های ننگرهار، کاپیسا، تخار، پروان، خوست و فاریاب ۱۵ تن را در پیوند به قاچاق مواد مخدر، مجروحیت و سرقت‌های مسلحانه از نقاط مختلف این ولایت‌ها بازداشت کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت امور داخله کشور، امروز شنبه(1، سنبله) با نشر اعلامیه گفته است که منسووبین پولیس قوماندانی امنیه ولایت‌های؛ ننگرهار، کاپیسا و فاریاب به دنبال راه اندازی چندین عملیات جداگانه‌ ۹ تن را در پیوند به مجروحیت و سرقت‌های مسلحانه از نقاط مختلف ولایت‌های متذکره بازداشت نمودند.

اعلامیه افزوده است که از این میان، شش سارق از مربوطات ناحیه سوم و ولسوالی کامه ولایت ننگرهار، دو تن در پیوند به سرقت‌های مسلحانه و مجروحیت از مربوطات ولسوالی حصه دوم کوهستان ولایت کاپیسا و یک تن در پیوند به مجروحیت یک جوان از شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب بازداشت گردیده‌اند.

وزارت داخله در یک اعلامیه دیگر افزوده است که  منسوبان پولیس مبارزه بامواد مخدر با اجرای چندین عملیات جداگانه درمربوطات ولایت تخار، پروان و خوست، شش تن را به ارتکاب قاچاق و فروش مواد مخدر بازداشت کردند.

در اعلامیه آمده است که ازجمله این افراد، سه تن به ارتکاب قاچاق و فروش مواد مخدرهمراه با مقداری"تریاک، هیروئین و شیشه" ازشهر تالقان مرکزولایت تخار، دو تن به ارتکاب فروش موادمخدراز شهر چاریکارمرکز ولایت پروان و یکتن دیگر که مقداری ۴۰ کیلوگرام "چرس" را به هدف قاچاق در یکعراده موتر"کرولا" به شکل ماهرانه جاسازی کرده بود، ازمربوطات مرکز ولایت خوست بازداشت شده‌اند.

این درحالی است که این درحالی است که کارشناسان به  این باور اند که در افغانستان مکانیسم دقیق و مشخصی برای مبارزه با تولید و قاچاق مواد مخدر وجود ندارد و یا انکه قابل اجرا نبوده است. شاید به همین دلیل دولت نتوانسته است مسئله مبارزه با مواد مخدر را در برنامه‌های اصلی سالانه خود پی گیری کند و مبارزه با مواد مخدر، عملا تاثیری در بازدارندگی آن نداشته است.

15 سارق و قاچاقبر مواد مخدر از شش ولایت بازداشت شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد