-طالب-به‌شمول-معاون-قطعه-سرخ-این-گروه-کشته-شدند

وزارت دفاع ملی اعلام نموده که در نتیجه ضربه نیروی هوایی در ولایت‌های تخار، بلخ و ننگرهار ۱۶ طالب مسلح به‌شمول معاون قطعه سرخ این گروه کشته شدند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز شنبه(26، دلو) منتشر شده، آمده است که در نتیجه ضربه نیروی هوایی شب گذشته در ولسوالی «بهارک» ولایت تخار، ۷ ترویست طالب کشته و ۳ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

اعلامیه افزوده است که جلال سیرت مشهور به "نصرت" معاون قطعه سرخ طالبان و مولوی احمدالله تالقانی یکی از قوماندانان ارشد ترویستان طالبان که با افراد شان در منطقه «مسجد سفید» تجمع داشتند نیز در جمع کشته شده ها هستند. همچنان در این حمله چندین موترسایکل این گروه تروریستی نیز از بین برده شده است.

وزارت دفاع ملی در یک اعلامیه دیگر گفته است که نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کشور عملیات تصفیوی را در ولسوالی «شیرزاد» ولایت ننگرهار به راه انداخته بودند که در نتیجه آن، ۶ تروریست طالب کشته و ۴ تن آنان زخمی شدند. همچنان در نتیجه عملیات تصفیوی و انداخت متقابل در ولسوالی های «نهرشاهی»، «چمتال» و «چهاربولک» ولایت بلخ، ۳ تروریست طالب کشته، ۴ تن زخمی و ۵ تن آنان دستگیر شدند. همچنان ۱ عراده موتر بم دشمن کشف و خنثی شده است و نیز مقدار سلاح و مهمات بدست آمده است.

این درحالی است که گزارش‌ها می‌رسانند که امریکا و طالبان به پیشنهاد طالبان مبنی بر هفت روز "کاهش خشونت" توافق کرده‌اند که در پی آن، باید در جریان ده روز گفتگوهای بین‌الافغانی آغاز شود.

 

16 طالب به‌شمول معاون قطعه سرخ این گروه کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد