-طالب-در-قندهار،-فاریاب-و-زابل-کشته-شدند

وزارت دفاع ملی اعلام نموده که در نتیجه درگیری نیروهای امنیتی و طالبان در ولایت‌های قندهار، فاریاب و زابل ۲۳ جنگجوی این گروه کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز پنج‌شنبه(20، قوس) منتشر شده، ٱمده است که طالبان دیروز در مربوطات ولسوالی میزان و ارغنداب ولایت زابل بالای پوسته نیروهای دفاعی و امنیتی حمله نمودند.
اعلامیه افزوده که نیروهای ملی امنیتی و دفاعی درچارچوب دفاع فعال به جواب بالمقابل پرداخته و حمله شان را به عقب زدند. درجریان درگیری، ۶ طالب کشته و ۵ تن دیگر شان زخمی گردیدند. همچنان، مقدار زیاد سلاح ومهمات دشمن تخریب گردید.
وزارت دفاع در یک اعلامیه دیگر گفته است که طالب شب گذشته در ولسوالی «ژیری» قندهار تجمع کرده بودند و پلان داشتند تا بالای نیروهای امنیتی حمله کنند.
قوای هوایی کشور در چارچوب حالت دفاع فعال، دشمن را مورد هدف قرار داده که در نتیجه، ۱۲ تن شان کشته و ۴ تروریست دیگر زخمی گردیده اند.

همچنان در اعلامیه ٱمده است طالبان تروریست صبح امروز بالای یک پوسته نیروهای دفاعی و‌ امنیتی در ولایت فاریاب حمله کردند. در نتیجه حملات متقابل، ۵ طالب کشته شدند و مقدار زیاد سلاح و مهمات شان تخریب گردید.
این درحالی است که مسوولان کمیسیون حقوق بشر افغانستان خواستار گنجانیدن خواسته‌ها و حقوق قربانیان جنگ در آجندای مذاکرات صلح در قطر شده و می‌گویند که طی ۲۰ سال گذشته، ۹۵ هزار نفر قربانی جنگ شده اند.

23 طالب در قندهار، فاریاب و زابل کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد