-طالب-مسلح-در-بلخ،-فاریاب-و-جوزجان-به-قتل-رسیدند

وزارت امور داخله کشور اعلام نموده که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی در ولایت های، بلخ، جوزجان و فاریاب ۶۸ هراس افگن طالب به شمول چند عضو کلیدی و سرگروه آنان به قتل رسیدند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز یک شنبه(5، عقرب) منتشر شده، آمده است که نیروهای امنیتی و دفاعی شب گذشته با هراس افگنان طالب در مربوطات ولسوالی پشتونکوت درگیر شدند.

در این درگیری که حوالی ساعت 1 شب گذشته در روستای "گدای‌قلعه" آغاز شد، نیروهای امنیتی و دفاعی به حمایت قوت های هوایی توانستند، 53 هراس افگن طالب به شمول چند عضو کلیدی و سرگروه آنان را به هلاکت رسانده و 11 تن دهشت افگن را زخمی کنند.

وزارت داخله همچنان تصریح نموده است که در پی این درگیری، 4 نیروی امنیتی نیز زخم برداشته اند.

در همین حال، در اعلامیه دیگر این وزارت آمده است که 14 تروریست به شمول ولسوال نام نهاد دهشت افگنان طالب، در جوزجان هلاک و 8 هراس افگن دیگر زخمی گردیده اند.

نیروهای فرماندهی پولیس ولایت جوزجان در پی یک درگیری با هراس افگنان طالب در ولسوالی مُردیان، به شمول ولسوال نام نهاد تروریستان طالب برای ولسوالی قرقین، 12 هراس افگن را به هلاکت رساندند.

در این درگیری که شب گذشته آغاز و تا چند ساعت دیگر ادامه داشت، 8 دهشت افگن دیگر زخمی گردیده اند.

همچنان دو تروریست طالب دیگر هنگامی که میخواستند ماینی را در مسیر راه شبرغان-مزارشریف جاسازی نمایند به هلاکت رسیده اند.

وزارت داخله در یک اعلامیه دیگر افزوده است که نیروهای پولیس امن عامه حوالی ساعت 4 صبح امروز در پی یک عملیاتی "علی‌گل" ولسوال نام نهاد هراس افگنان طالب برای ولسوالی نهرشاهی ولایت بلخ را در"شهرک افغانیه" مربوط ولسوالی متذکره به هلاکت رسانده و یک زیر دست اش را زخمی ساخته اند.

علی گل، عضو کلیدی گروه تروریستی طالبان بوده و در طرح بسیاری از حملات تروریستی از جمله ساخت و جاسازی ماین ها دست داشته است.

این درحالی است که روزگذشته نیز یک حلقه ماینی که از سوی این تروریست در کنار جاده‌ی در ولسوالی نهرشاهی جاسازی شده بود، از سوی نیروهای امنیتی کشف و خنثی گردید.

68 طالب مسلح در بلخ، فاریاب و جوزجان به قتل رسیدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد