-طالب-مسلح-در-ولایات-لوگر،-فاریاب-و-هلمند-کشته-شدند

وزارت امور داخله اعلام نموده که در نتیجه عملیات زمینی و هوایی نیروهای امنیتی در ولایت های فاریاب، لوگر و هلمند دست کم ۵۱ تن از جنگجویان طالبان کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه وزارت امور داخله که امروز شنبه(4، جوزا) منتشر شده، آمده است که در پی 4 درگیری جداگانه‌ی نیروهای امنیتی و دفاعی با هراس افگنان طالب در مربوطات ولسوالی شیرین تگاب ولایت فاریاب و ولسوالی محمد‌آغه لوگر 9 هراس افگن طالب به هلاکت رسیده اند.

در ادامه آمده است: در نتیجه این درگیری ها، 2 هراس افگن طالب به شدت زخمی گردیده و نیز دو نیروی پولیس سطحی زخمی گردیده اند.

در یک اعلامیه دیگر آمده است که در نتیجه یک درگیری میان نیروهای ویژه امنیتی و جنگجویان گروه طالبان در ولسوالی مارجه ولایت هلمند دست کم ۳۴ طالب به قتل رسیده اند.

همچنان در یک حمله هوایی در ولسوالی نهر سراج ولایت هلمند چهارتن از جنگجویان طالب کشته شدند و یک تن دیگر آنان زخم برداشته است.

در این خبرنامه آمده است که همچنان در اثر یک حمله قوی نیروهای هوایی در ولسوالی سنگین این ولایت ۴ تن از جنگجویان طالبان کشته شده اند و ۲ موتر که مربوط به گروه طالبان می شد نیز توسط نیروهای هوایی تخریب گردیده است.

 این درحالی است که اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی در مراسم معرفی فرمانده جدید قول‌اردوی عملیات خاص گفت؛ گروه طالبان با تمام توانی که داشت و با استفاده از «تروریستان» خارجی نیز نتوانست یک نقطه در ساحه تحت کنترل خود تغییر بیاورد؛ در حالی که به گفته او، گروه طالبان در گذشته شهرها را سقوط داد و «قتل عام»، «فاجعه‌ها»، «چور و غارت» به راه انداخت.

51 طالب مسلح در ولایات لوگر، فاریاب و هلمند کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد