-طالب-مسلح-در-ولایت-فاریاب-به-پروسه-صلح-پیوستند

منابع در شمال کشور می‌گویند که قاری نعمت الله یکی از فرماندهان گروه طالبان با پنج تن از همراهانش در ولایت فاریاب به پروسۀ صلح پیوسته است.

به گزارش افغان نیوز: قول اردوی شاهین در شمال کشور، امروز سه شنبه(20، جوزا) با نشر اعلامیه گفته که یک فرمانده گروه طالبان با پنج تن از همراهانش در ولایت فاریاب به پروسۀ صلح پیوسته است.

در اعلامیه آمده است که قاری نعمت الله یک فرمانده طالبان در ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب با 5 تن از همراهانش، همراه با 4 میل سلاح کلاشینکوف، 2 پایه مخابره آیکم و دوعراده موترسایکل، پس از درک حقایق دست از خشونت برداشته و به پروسه صلح پیوستند.

بر اساس معلومات منبع، این فرمانده و همراهانش روز گذشته در ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب سلاح شان را به نیروهای دولتی تسلیم نموده از خشونت بر علیه مردم و دولت دست برداشتند.

این درحالی است که برخی منابع مهم گفته که قرار است مذاکرات بین‌الافغانی در ماه جاری میلادی (ماه جون) میان حکومت و طالبان آغاز شود.

همزمان با نشر گزارشی در مورد احتمال آغاز مذاکرات در ماه جاری میلادی، روزنامه دیلی میل گزارش داده که رهبری طالبان با آغاز مذاکرات بین‌الافغانی موافقه کرده‌است.

6 طالب مسلح در ولایت فاریاب به پروسه صلح پیوستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد