-طالب-مسلح-در-ولایت-کندز-کشته-و-زخمی-شدند

وزارت‌های دفاع ملی و داخله اعلام نموده اند که در پی درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالب در سه ولسوالی ولایت کندز، دستکم ۲۷ عضو این گروه کشته و ۱۹ جنگ‌جوی دیگر آن زخم برداشته‌اند.

به گزارش افغان نیوز: وزارت دفاع ملی با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که طالبان شنبه‌شب گذشته بر بخش‌هایی از  ولسوالی‌های خان‌آباد و دشت ارچی ولایت کندز حمله کردند و جمعی دیگر از جنگ‌جویان این گروه در ولسوالی امام صاحب برنامه حمله تهاجمی  گسترده را بر موضع نیروهای دفاعی و امنیتی داشتند.

وزارت دفاع ملی گفته است که نیروهای امنیتی در چوکات حالت «دفاعی فعال» به دفاع متقابل در برابر طالبان دست زده‌اند که در نتیجه آن «قاری حافظ»، فرمانده و ۲۶ عضو گروه طالبان کشته‌اند.

طبق اعلامیه‌ای که از سوی وزارت داخله امروز یک‌شنبه، دوم حوت، به نشر شد، «قاری حافظ» فرمانده محلی و ۲۴ جنگ‌جوی گروه طالبان در ضد حمله نیروهای امنیتی در کندز کشته شده‌اند.

وزارت‌های دفاع و داخله شمار زخمیان افراد وابسته به گروه طالبان را ۱۹ نفر اعلام کرده است.

این در حالی است که هفته گذشته، مسوولان ارشد امنیتی به نیروهای امنیتی دستور دادند تا از حالت دفاعی به «حالت دفاع» فعال قرار بگیرند.

جنگجویان این گروه در تازه‌ترین مورد با حمله به یک پوسته نیروهای امنیتی روز نوروز در مرکز ولایت زابل، تلفات سنگین به نیروهای دولتی وارد کردند.

46 طالب مسلح در ولایت کندز کشته و زخمی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد