-طفل-به-دلیل-تزریق-نادرست-واکسن-سرخکان-جان-باختند-

در نتيجۀ تطبيق نادرست واکسين بیماری سرخکان در ولسوالى گيزاب ولايت ارزگان و ولایت دایکندی ۴ طفل جان باخته و هشت کودک ديگر با بیماری شديد ناشی از نادرستی تزریق واکسن مواجه شده اند.

گزارش خبرگزاری افغان نیوز: دوست محمد ناياب سخنگوى والى ارزگان، امروز(٣ثور) به رسانه ها گفته است که که هفتۀ گذشته، کمپاين واکسين ضد سرخکان در ولسوالى گيزاب انجام شده که بعد از تطبیق آن شمار زیادی از کودکان در این ولایت به بیماری شدید و خطرناک که منجر به مرگ آنان می شود مبتلا شده اند.

در همین حال از ولایت دایکندی نیز خبر می رسد که در نتیجه عدم تطبیق غیر صحی از شماری از اطفال به بیماری شدید سپس مرگ آنان انجامیده است.

سخنگوی والی ارزگان می افزاید که در نتيجۀ تطبيق نادرست واکسین، چهار طفل جان باخته و شش تن ديگر با بیماری  شديد مواجه شده اند، که در حالت بى هوشى به یکی از بیمارستان ها در ولسوالی نيلى مرکز ولايت دايکندى منتقل گرديده اند.

داکتر خان آغا مياخيل رئيس صحت عامۀ ارزگان، ضمن تاييد این رويداد به تاکید می کند که صبح امروز، با مسوولان صحى دايکندى تماس گرفته و آنها از وضعيت صحى اطفال يادشده اطمینان داده اند.

وی در مورد وقوع رويداد اظهار داشت  که در ولسوالى هاى دوردست، افراد مسلکى براى تطبيق واکسين وجود ندارند؛ از همين رو رويدادهاى مشابه رخ مى دهد.

به گفتۀ وی، واکسين بايد بعد از باز شدن، تا شش ساعت تطبيق گردد؛ در گيزاب امکان دارد که ساعت هاى بيشتری را در بر گرفته باشد.

دوست محمد نایاب علاوه نمود واکسين، بايد در دمای معتدل نگهدارى شود؛ اما این امکان وجود دارد که هوا در این ولایات غیر نرمال بوده است.

گفتنی که یک هیات از سوی وزارت صحت عامه جهت تحقیق به این دو ولایت سفر کرده تا اوضاع را از نزدیک بررسی نمایند. 

 

12 طفل به دلیل تزریق نادرست واکسن سرخکان جان باختند.

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد