-هزار-کودک-قربانی-سال-جنگ-افغانستان

هم زمان با خروج کامل نظامیان امریکایی از افغانستان، سازمان نجات کودکان اعلام کرده که در ۲۰ سال جنگ امریکا در افغانستان، نزدیک به ۳۳ هزار کودک کشته و یا هم معلول شده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ بربنیاد آمار سازمان نجات کودکان، در 20 سال جنگ در افغانستان به طور متوسط در هر پنح ساعت یک کودک کشته و یا هم معلول شده اند.

سازمان نجات کودکان این آمار را«بازتابی تکان‌دهنده از بهای جنگ برای کودکان» خوانده است.

این سازمان بیان کرده است؛ کودکان که ناشی از گرسنگی، فقر، و بیماری از بین رفته اند، شامل این آمار نمی‌شود و شمار واقعی کودکان که در 20 سال جنگ آسیب دیده‌اند، بیشتراز این آمار است.

حسن نور، مدیر حوزه آسیای این سازمان گفته است: « در حالی که آخرین پروازهای نظامی کابل را ترک می‌کنند، واقعیت تلخ این است که همراه این هواپیماها، پوشش بین‌‌المللی و توجه و حمایتی که افغانستان طی چند هفته گذشته داشت هم احتمالا محو می‌شود».

نورافزوده است که جهان به کار خود مشغول هستند؛ اما میلیون‌ها کودک در افغانستان امشب گرسنه، اندوهگین و نامطمیین از آینده سر به بالین می‌گذارند.

به باور اقای نور آنچه که پس از ۲۰ سال در افغانستان به جا مانده، نسلی از کودکانی است که تمام عمرشان با مصیبت‌های جنگ همراه بوده و رنج انسانی جنگ در دهه‌ی گذشته نیز خارج از حد تصور بوده است.

این در حالی است که شب گذشته، تمامی نظامیان امریکایی پس از 20 سال ماموریت افغانستان را به گونه دایمی ترک کردند.

33 هزار کودک قربانی 20 سال جنگ افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد