-ولسوالی-بدخشان-در-انحصار-طالبان-قرار-دارد

شماری از مسوولان بدخشان می گویند که طالبان از چهار سال به این سو ولسوالی های ارغنشا، یمگان، وردوج، جرم، یفتل بالا، راغستان و کوهستان این ولایت را به صورت کامل و دستکم ۷۰ درصد کنترل می کنند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله ناجی نظری یکی از اعضای شورای ولایتی بدخشان امروز یک شنبه(11، حمل) در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز اظهار داشت که ولسوالی های ارغنشا، یمگان و وردوج از چهار سال به این طرف به صورت کامل به دست مخالفین بوده و هیچ اقدامی برای بازپس گیری آن ها از سوی دولت صورت نگرفته است.

آقای نظری یادآوری نمود؛ ارغنشا تنها ولسوالی بود که تاکنون به دست نیروهای امنیتی قرار داشت اما به دلیل غفلت و بی توجهی و ناهماهنگی مسوولین دو شب پیش تحت کنترل طالبان درآمد.

این نماینده مردم بدخشان در شورای ولایتی می گوید که بیش از 2 هزار و500 تن از مخالفان مسلح به فرماندهی قاری فصیحی والی نام نهاد گروه طالبان در این ولایت فعالیت های تروریستی را سازمان دهی می کنند.

وی همچنان اظهار داشت که طالبان به دلیل به دست آرودن رضایت مردم با مکاتب و مراکز خدمات صحی مخالفت ندارند و به ریاست معارف اجازه باز کردن مکاتب و آموزش را داده اند.

آقای ناجی افزود که گروه طالبان مستقر در بدخشان از کشورهای ازبکستان، تاجکستان، پاکستانی و چیچینی می باشند که اکثرا در بخش فعالیت های تروریستی و آموزش های نظامی فعالیت می کنند.

از سوی هم فرحناز پامیری عضو دیگر شورای ولایتی بدخشان با تایید این گفته ها علاوه نمود که ناامنی در بدخشان از سال ها پیش دامنگیر مردم بوده و هر روز نسبت به روز دیگر خطرش زیادتر می شود.

خانم پامیری اضافه می کند که موقعیت جغرافیایی، ناهماهنگی نیروهای امنیتی و نیز بی مسوولیتی مقامات محلی باعث نفوذ بیشتر طالبان در این ولایت شده است.

این نماینده مردم بدخشان در شورای ولایتی خاطر نشان ساخت که مقامات امنیتی در این ولایت نسبت به تهدیدات تروریستان و حملات شان بی اعتنا هستند و طالبان به صورت علنی با فامیل هایشان در ولسوالی وردوج این ولایت فعالیت و گشت و گزار می کنند.

وی همچنین تاکید می کند که با گرم شدن هوا امکان سقوط و جنگ در ولسوالی های تحت کنترل دولت وجود دارد و هر روز وضعیت امنیتی خراب تر می شود.

این نمایندگان مردم بدخشان در شورای ولایتی گفتگوهای صلح را در امنیت ولایات بی ثمر می خوانند و آنرا معاملات تقسیم قدرت میان سیاسیون می پندارند.

فرحناز پامیری می افزاید که هرچند طالبان به صورت گم نام در این ولایت زندگی دارند و نمی خواهند که با نام اصلی شان در جامعه شناسایی شوند.اما یکی از فرماندهان کلیدی این گروه شخصی بنام فصل الدین می باشد که بیشتر در ولسوالی وردوج فعالیت می کند.   "گزارش از حبیبه حبیبی"

7 ولسوالی بدخشان در انحصار طالبان قرار دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد