-ولسوالی-ولایت-بلخ-زیر-تهدیدات-بلند-امنیتی-قرار-دارند

مقام های محلی هشدار می دهند که ولایت بلخ در این اواخر شاهد افزایش ناامنی ها و تهدیدات بلند امنیتی از سوی گروه طالبان بوده و اکنون هشت ولسوالی این ولایت نیاز به کمک جدی دارد.

به گزارش افغان نیوز: منیر احمد فرهاد، سخنگوی والی بلخ، امروز یکشنبه( ۲۵، عقرب ) طی یک تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت که هرچند در حال حاضر عملیات نیروهای هوایی و زمینی در ولسوالی های زارغ و کشنده این ولایت آغاز شده و تلفات را بر گروه طالبان وارد نموده است، اما هنوز هم هشت ولسوالی زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار دارند.

از سوی هم، سید عبدالله مسرور، معاون شورای ولایتی بلخ می گوید که ناامنی و قوت گرفتن گروه طالبان با گذشت هر روز در ولایات شمال و ولسوالی های آن بیشتر می شود. به باور وی، در حال حاضر ولسوالی های دولت آباد، چهاربولک، قوشتپه شولکره چهارکنت، چمتال، زارع تنها تعمیر ولسوالی به دست نیروهای امنیتی قرار دارد و متباقی آن توسط طالبان اداره می شود.

وی افزود: حضور گسترده طالبان و قوت گرفتن این گروه موجب نگرانی های شهروندان شده است و شماری از مردم خانه های شان را ترک کرده و به مرکز این ولایت جای گزین شده اند.

آقای مسرور بیان کرد، جنگجویان گروه طالبان در شماری از ولسوالی های این ولایت ضمن جمع آوری عشر و زکات، بعضی از راه های مواصلاتی را مسدود نموده و یا هم در این راه ها اخاذی می گیرند.

از سوی هم، ذبیح الله کاکر، عضو دیگر شورای ولایتی بلخ می گوید که عملیات نیروهای امنیتی طی چند مدت تاثیر گذار نبوده و این گروه در شماری از ولسوالی های این ولایت افزایش یافته و هرازگاهی بالای پاسگاه های امنیتی حملات چریکی دارد.

او گفت: فقط مراکز ولسوالی ها در ولایت بلخ به دست دولت است، متباقی ساحات تحت کنترل گروه طالبان بوده و عملیات نیروهای امنیتی به کندی پیش می رود و تاکنون هیچ یکی از ساحات ناامن از وجود تروریستان پاکسازی نشده است.

در همین حال، منیراحمد فرهاد سخنگوی والی بلخ ادعا های مطرح شده از سوی اعضای شورای ولایتی را در باره حضور گسترده طالبان در روستا ها رده کرده و می گوید که گروه طالبان دیگر توان جنگیدن رودر رو را ندارد و گاه گاهی به شکل مخفیانه از ساحات دور نیروهای امنیتی را مورد حمله قرار می دهد.

وی تاکید می کند که عملیات گسترده ای را برای نابودی و پاکسازی گروه طالبان در ولسوالی زارع و کشنده به راه انداخته و دست آورد های هم داشته و این عملیات دوام خواهد داشت.

این در حالی است که تحرکات اخیر طالبان در چندین ولسوالی ولایت بلخ، خطر جدی را برای باشندگان این شهر به وجود آورده است. ولایت بلخ که روزگاری به خاطر امنیت و آرامشش در کشور شهره بود، اما در این اواخر نصف از ولسوالی های این ولایت زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار گرفته است.

8 ولسوالی ولایت بلخ زیر تهدیدات بلند امنیتی قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد