-ولسوالی-ولایت-فراه-از-سوی-طالبان-اداره-می-شود

شماری از مقام های محلی ولایت فراه گزارش می دهند که ولسوالی های پشت کوه، خاک سفید، گلستان و بکواه این ولایت کاملا در تصرف طالبان می باشد و هیچ نیروی امنیتی در این نواحی وجود ندارند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از اعضای شورای ولایتی فراه، امروز چهارشنبه( 25 ثور) در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز تصریح نمودند که طالبان در عملیات شبانگاهی شان توانسته اند از اطراف و نقاط دور دست به مرکز شهر فراه نزدیک شوند.

محمد گل فقیری با بیان این مطلب تصریح نمود که جنگ و فعالیت های گروه طالبان از حاشیه های شهر به مرکز نزدیک شده است و اگر نیروهای کمکی برای جنگجویان این گروه برسند، شهر فراه از کنترل نیروهای امنیتی خارج خواهد شد.

فقیری می افزاید؛ مخالفان مسلح بیشتر شان از میان مردم این ولایت  می باشند که به دلیل بیکار و فقر دست به مردم آزاری و ایجاد نگرانی ها زده اند.

آقای فقیری یاد آور شد؛ مردم زمانی که از بی چارگی به ستوه می آیند به نام طالبان سلاح می گیرند، بر پوسته ها حمله می کنند و مهمات پوسته ها را برای گذراندن زندگی شان می فروشند. پس از آن دوباره در میان مردم به عنوان شهروند زندگی می کنند و به همین دلیل شمار طالبان در حال تغییر است.

از سوی هم، خیر محمد نورزی عضو دیگر شورای ولایت فراه اظهار داشت؛ شماری از رهبران طالبان نیز به نام های مستعار همچون ضمیر، راشد و نام های دیگر در این ولایت فعالیت می کنند.

وی اظهار داشت که وضعیت امنیتی در ولایت فراه خوب نیست و هر روز شاهد کشته و زخمی شدن 4 تا 5 تن در این ولایت می باشیم و این حالت نگرانی های جدی برای مردم این ولایت به وجود آورده است.

خیر محمد نورزی تاکید دارد که اکنون ولایت فراه میدان جنگ شده است و اگر این گروه بخواهد از کشورهای بیرونی طالب حمایت شوند، امکان سقوط این ولایت نزدیک می باشد.

آقای نورزی افزود که نیروهای امنیتی به اندازه تشکیلات این ولایت است اما کاهش و افزایش جنگجویان مخالف سبب می شود تا با کمبود  نیروهای امنیتی مواجه شویم.

نورزی اضافه کرد که نیروهای امنیتی همواره در حالت دفاعی قرار دارند و هیچگاه نتوانسته اند به حالت تهاجمی تغییر موضع دهند تا مخالفان دراین ولایت سرکوب شوند.

از سوی هم، گل محمد فقیری می گوید که جنگ های چیریکی و پراکنده در افغانستان و به خصوص در ولایت فراه یک روند عادی تلقی می شود و گفتگوها و تلاش های اخیر صلح نیز تاثیرات روی افکار طالبان داشته است.

آقای فقیری تصریح نمود که نزدیک به 4 ولسوالی این ولایت توسط مخالفان اداره می شود و مکاتب نیز دراین مناطق باز می باشد و طالبان با تعلیم و تریبه ممانعتی نشان نمی دهند، اما نصاب علوم دینی شان را نیز اموزش می دهند.

این در حالی است که چندین بار مکاتب در ولایت فراه مورد هجوم و تخریب قرار گرفته و حتی مراکز آموزشی از سوی طالبان به آتش کشیده شده است؛ اما وی این نگرانی ها را ناشی از مخالفت و برخوردهای شخصی می داند.

"گزارش از حبیبه حبیبی"

4 ولسوالی ولایت فراه از سوی طالبان اداره می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد