-کودک-بر-اثر-حمله-هوایی-در-غزنی-کشته-شدند

عصر روز چهارشنبه( ۱۸ دلو) بر اثر حملات هوایی نیروهای های امنیتی در قریه جان آباد ولسوالی ده‌ یک ولایت غزنی، چهار کودک که مشغول بازی بودند، کشته شدند.

به گزارش افغان نیوز: باشندگان ولسوالی ده یک این ولایت با آوردن جسد ۳ پسر بچه و یک دختر خورد سال در مقابل دروازه ولایت غزنی خواستار پایان یافتن کشتار افراد ملکی توسط نیروهای امنیتی شدند و ادعا داشتند که بر اثر حملات هوایی نیروهای های امنیتی در قریه جان آباد ولسوالی ده‌ یک، ۱ کودک زخمی و ۴ کودک دیگر کشته شده اند.

معلم حبیب الله به خبرنگاران گفت: در نتیجه حمله هوایی، امروز در منطقه جان آباد ولسوالی ده یک غزنی چهار کودک که مشغول بازی بودند به شهادت رسیده اند. وی خواهان دقت بیشتر در جریان عملیات ها برای حفظ جان افراد ملکی شد.

افضل خان، باشنده ولسوالی ده‌یک میگوید: روز چهار شنبه حوالی ساعت ۱: ۳۰ بعد از ظهر این کودکان در حال بازی کردن بودند که طیاره آمد و منطقه را بمباران نموده که در نتیجه ۴ کودک که عضو یک خانواده بودند کشته و یک کودک دیگر زخمی شده است.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی: کشته شدن این کودکان توسط طیاره های MD نیروهای هوایی را رد کرده و میگوید که این نوع طیاره ها توان حمل سلاح های سنگین را ندارند و برای اینکه این قضیه مشخص شود بزودی یک کمیته تشکیل خواهد شد.

او نیروهای امنیتی را محافظ مردم خوانده و گفت که این عملیات ها جهت حفظ جان و مال مردم براه انداخته میشود و نه قتل عام آنها.

نوری افزود: عملیات تصفیوی نبرد آهنین در ولسوالی ده یک از چند روز بدینسو ادامه دارد که تا کنون قریه جات پایلوچ و سلیمانزی که مکان های تجمع مخالفین بود توسط نیروهای امنیتی پاکسازی شدند و اکثر مخالفین از این مناطق فرار کردند و به مناطقی چون جان آباد پناه برده اند.

او میگوید، از دیروز عملیات در قریه جان آباد نیز آغاز شده که این کودکان نیز در جریان همین عملیات کشته شده اند اما تا کنون مشخص نیست که توسط پرتاب موشک های کدام جناح کشته شدند.

چندی قبل نیز در جریان عملیات نبرد آهنین در منطقه قره باغی این ولایت ۷ فرد ملکی بشمول زنان و کودکان کشته و زخمی شده بودند که در این رابطه سخنگوی والی میگوید: بر اساس پیگرد کمیته‌ی تشکیل شده برای بررسی کشته شدن افراد ملکی در این منطقه ثابت شد که پرتاب موشک هاوان از سوی مخالفین بوده است.

4 کودک بر اثر حمله هوایی در غزنی کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد