-گروگان-در-غزنی-با-میانجگیری-بزرگان-قومی-آﺯاد-شدند

دفتر مطبوعاتی والی غزنی اعلام نموده که ۴۳ تن اﺯ باشنده‌هاى قريه ده حاجى ولسوالى خواجه عمرى این ولایت که دو روﺯ قبل اﺯ سوى طالبان گروگان شده بودند، با پا در ميانى بزرگان قومى آﺯاد شدند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی والی غزنی، شامگاه روز شنبه (13 میزان) در یک پیام فیسبوکی گفت که این گروگان‌ها با پادرمیانی بزرگان قومی آزاد شدند.

در این پیام آمده است:"چهل و سه (43) تن اﺯ باشنده‌هاى قريه ده حاجى ولسوالى خواجه عمرى که دو روﺯ قبل اﺯ سوى طالبان گروگان شده بودند، شام دیروﺯ با پا در ميانى بزرگان قومى آﺯاد شدند."

ده حاجی روستایی دورافتاده در غرب ولسوالی خواجه عمری ولایت غزنی است که حدود 200 خانواده در آن ساکن هستند.

مقام‌های محلی در غزنی می‌گویند که طالبان کنترل این روستا را در دست دارند و در این اواخر تنش‌هایی میان مردم آن محل و جنگجویان طالبان به میان آمده است.

این درحالی است که ایجاد ایست‌های بازرسی، گیروگان گیری و قتل مسافرین از سوی طالبان در مسیر غزنی-کابل باعث شده که این شاهراه در افکار عمومی به جاده مرگ شهرت یابد.

امان الله کامران عضو شورای ولایتی غزنی روز شنبه( ۱۳، میزان ) طی یک تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ " پیش از این امنیت این شاهراه در جریان روز و با حضور نیروهای امنیتی تامین بود و مردم می توانستند با خاطر رفت و آمد کنند. اما اخیرا مشکلات امنیتی این مسیر در مربوطات ولایت میدان وردک زیادتر شده است. بنابراین اگر حکومت مرکزی توجه جدی نکند مردم در این مسیر قتل عام خواهند شد."

43 گروگان در غزنی با میانجگیری بزرگان قومی آﺯاد شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد