آتش‌سوزی-در-هرات؛-مردم-بجای-کمک،-دست-به‌-چپاول-زدند

پس از وقوع آتش سوزی، نیروهای امنیتی مستقر در مسیر شاهراه هرات و اطراف گمرک موظف شدند تا از حیف و میل اموال تجاران جلوگیری نمایند.

به گزارش افغان نیوز: تصاویر منتشر شده پس از وقوع آتش‌سوزی در گمرک اسلام قلعه ولایت هرات نشان می‌دهد که مردم محل بجای اینکه در خاموش ساختن آتش دست بکار شوند و از خود ابتکار نشان دهند؛ تعدادی از موترهای را که میوه بار داشتند، چور و چپاول کردند.

احمد سعیدی، فعال سیاسی کشور با نشر تصاویر در صفحه فسبو‌ک اش نوشته است؛ افسوس به همچون مردمی که در همچون شرایطی دشواری بجای کمک، از موقع استفاده کرده دست به چور و چپاول میزنند. 

سید عبدالوحید زاهد قتالی، والی ولایت هرات، شام دیروز به همراه محمد یونس قاضی زاده، رییس اتاق تجارت و سرمایه گذاری و برخی مسئولان راهی اسلام قلعه شدند.

والی هرات با ابراز تاسف از بروز این رویداد هولناک، ازتلاش مجموعه عوامل قدردانی نمود و برایجاد انسجام و جلوگیری از حیف و میل اموال تجار ملی در گمرک تاکید نمود.

وی نیروهای امنیتی مستقر در مسیر شاهراه هرات اسلام قلعه و اطراف گمرک را موظف نمود تا بخاطر تامین امنیت، احیای نظم و جلوگیری از حیف و میل اموال تجار ملی اقدام لازم و جدی نمایند.

همزمان با این، هیئتی بخاطر سنجش میزان دقیق خسارات به مردم نیز توظیف شده است.

والی هرات با تیم های آتش نشان ایران در گمرک اسلام قلعه نیز دیدار و از تلاش‌های شان‌ استقبال کرد.

این درحالی است که روز گذشته، والی هرات برای مهار آتش‌سوزی ده‌ها تانکر گاز و مواد نفتی در مرز اسلام قلعه، از ایرانی‌ها کمک خواسته بود.

آتش‌سوزی در هرات؛ مردم بجای کمک، دست به‌ چپاول زدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد