آخرین-جمله-روی-دیوار-دانشگاه-کابل؛-امارت-زنده-باد

طالبان با نشر اعلامیه نقش شان را در حمله به دانشگاه کابل رد کرده اند؛ اما روی دیوار صنف‌های که در آن حمله صورت گرفته شعار زنده باد امارت نوشته شده است.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری در صفحه رسمی فسبوک اش نوشته است که براساس یافته‌های ریاست امنیت ملی، اسلحه باقی‌مانده مهاجمان با عکس‌های که در اعلامیه‌ای گروه داعش نشر شده مطابقت ندارد و جعلی است.

صالح در ادامه نوشت: «عکس کسانی‌که در اعلامیه داعش نشر شده است با چهر تروریستانی که نابود شدند تطابقت و شباهت ندارد. بیرق طالبان یکی از اجناس دریافت شده از بکس تروریستان است. در دیوار اطاق مانند دیگر حملات تروریستی آخرین جملات خود را نوشته اند که زنده باد طالبان.»

او اضافه کرد: «تاکتیک که استفاده کرده اند همان تکتیک خوناشام شبکه حقانی است که از چشم هیچ دستگاه استخباراتی پنهان نیست. نوع عملکرد شان شباهت صد درصد با یک گروه جدید دارد که طالبان زیر اسم فاتح زواک در خوست ساخته اند که در چند عملیات تعدادی از اعضای این گروه جانی وخوناشام نابود شدند».

امرالله صالح تاکید کرده است: «برای اینکه ثابت سازیم این جنایت توسط طالب صورت گرفته است ده‌ها ثبوت سخت و نرم در اختیار داریم . اما بخاطر منصوب سازی جنایت دیروز به داعش فقط همان یک اعلامیه است که به هیچ صورت نمی‌تواند دست و وجدان طالب را ازین گناه تاریک و شنیع پاک سازد. افسوس به حال آن عده افراد که با چند جمله فریب دستگاه حامی دشمن را می‌خورند و بعد تبدیل به طوطای تروریست می‌شوند که داعش بود».

آقای صالح علاوه کرد، داعش بدون طالب توان عملیات را ندارد. زیرساخت نرم وسخت ترور در اختیار طالب است.

در همین حال، حمدالله محب، مشاور امنیت ملی کشور حین بازدید از محل این حمله گفته است که گروه طالبان مسئول اصلی کشتار غیرنظامیان در افغانستان است. او این حمله را بزدلانه خوانده و گفته است که طالبان نمی‌توانند با یک اعلامیه از زیر بار این «جنایت» شانه خالی کنند.

این درحالی است که در اثر حمله تروریستی دیروز بر دانشگاه کابل 19 تن جان باختند و 40 نفر دیگر زخمی شدند که وضعیت دو تن از زخمیان وخیم می‌باشد.

گروه طالبان دست داشتن در این حمله را رد کردند، اما خبرگزاری فرانسه گزارش داده که گروه داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفت.

حکومت افغانستان به هدف همدردی با قربانیان این رویداد امروز سه‌شنبه را ماتم ملی اعلام کرده است.

آخرین جمله روی دیوار دانشگاه کابل؛ امارت زنده باد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد