آدم‌ربایان-این‌بار-زیرنام-«اربکی‌»-به-مردم-ظلم-می‌کنند

باشندگان ولسوالی قره‌باغ کابل ضمن اعلام حمایت از نظام جمهوریت و نیروهای امنیتی می‌گویند که برخی افراد مسلح زیر نام «اربکی» دست به اختطاف و آدم‌ربایی می‌زنند.

به گزارش افغان نیوز؛ لعل محمد اوریاخیل، رییس کابورا سکیورتی، امروز( چهار شنبه، ۱۲ جوزار) در یک نشست خبری گفت که مردم ولسوالی قره‌باغ کابل از نظام جمهوریت و نیروهای امنیتی حمایت می‌کنند؛ اما برخی از نام نیروهای اربیکی سو استفاده کرده، دست به اختطاف و آدم‌ربایی می‌زنند.

آقای ارویا خیل گفت که این افراد به تحریک افراد زورمند و سیاسی دست به چنین اعمال می‌زنند و چندی پیش یکی از عالمان دین را از ولسوالی قره‌باغ اختطاف و پس از آن به جای نا معلوم انتقال داده اند.

اوریاخیل بیان کرد که مردم از نظام و نیروهای امنیتی حمایت می‌کند؛ اما دولت باید جلو عملکرد‌ افراد خود سر به نام‌ اربکی را بگیرد؛ زیرا آنان به جای تامین امنیت، فعالیت‌های ضد امنیتی انجام می‌دهند.

رییس کابورا از گروه طالبان خواست که با مردم افغانستان صلح کنند؛ زیرا شهروندان کشور همه مسلمان اند و بابیرون شدن نظامیان خارجی، دیگر بهانه‌ای برای ادامه جنگ وجود ندارد.

مولی محمد ابراهیم بارکزی، رییس علمای قره‌باغ در این نشست گفت که شماری از افراد به نام اربکی، عالمان دین را به بهانه‌های مختلف اذیت می‌کنند و علمای مدرسه ابراهیم خلیل‌الله از فعالیت‌های خودسرانه و ضد امنیت این افراد به تنگ آمده‌اند.

آقای بارکزی افزود که حکومت باید جلو عملکرد‌ این گونه افراد را در ولسوالی قره‌باغ بگیرد، در غیر آن، مردم خود برای تامین امنیت و خارج ساختن این افراد اقدام خواهند کرد.

مردم ولسوالی قره‌باغ کابل در حالی از فعالیت‌های خودسرانه شماری از افراد به نام اربکی شکایت دارند که شب گذشته افراد ناشناس یک پایه برق وارداتی را در این ولسوالی با ماین مقناطسی منهدم کردند.

آدم‌ربایان این‌بار زیرنام «اربکی‌» به مردم ظلم می‌کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد