آغاز-تطبیق-پلان-عملیاتی-طرح-کاهش-ازدحام-در-شهر-کابل

شهرداری کابل برنامۀ عملیاتی خود را براساس پلان میثاق امنیتی، به منظور ایجاد نظم شهری، پاک کاری پیاده‌روها و تنظیم دست‌فروشان در سطح شهر آغاز کرد.

به گزارش افغان نیوز: اجمل رووفی، رئیس ناحیه اول شهر کابل امروز چهارشنبه( 16، میزان ) در مورد تطبیق این برنامه به خبرنگاران گفت: براساس هدایت رئیس جمهور کشور و پلان میثاق امنیتی؛ برنامه عملی جهت نظم شهری و جابجای دستروشان آغاز شده و با کسانی که خلاف قانون، نظم جاده ها را مختل کرده و باعث مزدحم سرک‌ها می‌شوند، برخورد جدی در نظر گرفته شده است.

آقای رووفی بیان کرد، شهرداری کابل برای دست‌فروشان پلان منظم و دومدار را روی دست گرفته و جای بدیل را برای آنان درنظر گرفته است تا دیگر در سرک‌های عمومی باعث مزدحم رفت و آمد شهروندان نشوند.

او تاکید کرد که در حال حاضر دست‌فروشان در سرک های عمومی دو – سه قطار فعالیت دارند که متاسفانه باعث گیروبار شده و نظم شهری را برهم زده است. بنابراین، دیگر به هیچ کس اجازه داده نخواهد شد که غیر قانونی فعالیت کند.

از سوی هم، انجنیر تواب احمدی، رئیس کمیته عملیاتی کاهش ازدحام ترافیکی و دست‌فروشان اظهارداشت که پلان عملیاتی به دو مرحله تطبیق خواهد شد. به گفته وی، «ساحات مزدحم به همکاری نواحی و ارگان های امنیتی پاک کاری شده و پس از آن از سوی کمیته سروی تشخص و برای آنان جای بدیل داده می‌شود».

آقای احمدی افزود: «پس از این هر دست‌فروش بایومتریک می‌شود و هر کدام حق یک کراچی را دارد که با آن فعالیت کند. زیرا این عمل می‌تواند باعث کاهش ازدحام شهری شود».

او گفت: در حال حاضر این پلان در ناحیه‌های اول و دوم شهر کابل که پرازدحام ترین نقاط محسوب می‌شوند، تطبیق خواهد شد و پس از آن سایر نقاط که باعث مزدحم شهری گردیده اند نیز شامل خواهند شد.

در همین حال، شیرمحمد یک تن از دست فروشان ناحیه اول شهر کابل، حکومت را به بی پروایی در برابر دست فروشان متهم کرده و می‌گوید: شهرداری نباید کار های نمایشی انجام دهد، باید اول جای بدیل را برای دست فروشان درنظر گیرد و پس از آن پلان عملیاتی خود را آغاز کند.

این درحالی است که شهرداری کابل امروز با آغاز تطبیق برنامه عملیاتی شان براساس پلان میثاق امنیتی، ساحات مزدحم ناحیه اول و دوم شهر کابل را پاک کاری کرده و به گفته‌ی مسوولان، این روند در سایر نقاط مزدحم نیز تطبیق خواهد شد.

آغاز تطبیق پلان عملیاتی طرح کاهش ازدحام در شهر کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد