آغاز-مانور-نظامی-مشترک-روسیه-و-بلاروس

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که مانور نظامی مشترک نظامی با بلاروس به نام «عزم متحد-۲۰۲۲» را آغاز نموده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت دفاع روسیه با نشر اعلامیه‌ای کرده است که برخی  یگان‌های نیروهای مسلح بلاروس و واحدهای نظامی وابسته به منطقه نظامی شرقی روسیه در این رزمایش شرکت می‌کنند.

این مانور نظامی با 2 سامانه موشکی پدافند هوایی اس-400 و پانتسیر-اس و 12 فروند جنگنده سوخو 35 روسیه در میدان‌های آموزش نظامی اوبوز-لسنوسکی، اوسیپوویچسکی، برستسکی، گوژسکی، دومانوسکی و پایگاه‌های هوایی بارانویچی، لونینتس، لیدا و ماچولیشچی در حال برگزاری است.

در اعلامیه آمده است که این مانور نظامی با نظارت نیروهای نظامی دو کشور و با هدف «دفع حملات خارجی، مبارزه با تروریسم، حفاظت از مرزها و حفظ منافع دولت اتحادیه» برگزار شده و تا تاریخ 20 ماه جاری میلادی ادامه دارد.

این مانور نظامی که در راستای توافق دسامبر 2021 توسط ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و الکساندر لوکاشنکو، رییس جمهور بلاروس برگزار شده است.

دو  روز پیش اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین طی مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «ICTV» این کشور گفت که ارتش اوکراین مانور نظامی همزمان با رزمایش مشترک بلاروس و روسیه برگزار خواهد کرد.

رزنیکوف افزود که در این مانور نظامی، هواپیماهای بدون سرنشین بایراکتار (Bayraktar)، سیستم موشک ضد تانک جاولین (Javelin) و موشک‌های ضد تانک NLAW آزمایش خواهد شد.

مانور نظامی مشترک روسیه و بلاروس در حالی صورت می‌گیرد که روابط مسکو با غرب بر سر مسئله اوکراین به گونه بی‌پیشینه به تیرگی گرایده است.

روسیه نزدیک به 100 هزار سرباز در مرز با اوکراین مستقر کرده اقدامی که و اکنش تند امریکا و متحدان غربی‌اش مواجه شده است. در پی این اقدام امریکا روسیه را بارها متهم به حمله بر اوکراین کرده اما؛ روسیه این اتهام را رد کرده است.

آغاز مانور نظامی مشترک روسیه و بلاروس

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد