چین-در-حال-گسترش-قدرت-در-منطقه-و-افغانستان-است

فرمانده ارشد و نامزد فرماندهی سنتکام به کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا گفته است که چین در حال گسترش قدرت و هزینه‌هایش در منطقه به ویژه در افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز؛ جنرال اریک کوریلا، فرمانده ارشد و نامزد فرماندهی سنتکام در مجلس سنای این کشور گفته است که ساحه گسترش قدرت چین شامل افغانستان، ایران، کشورهای شبه جزیره عربستان و پنج جمهوری آسیای مرکزی می‌شود.

کوریلا در نشست استماعیه کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا گفته است: «ایالات متحده با دوره جدیدی از رقابت استراتژیک با چین و روسیه روبه‌رو است که به یک منطقه جغرافیایی محدود نمی‌شود».

 او تاکید کرده که ایالات متحده به درستی رقابت با چین را در اولویت قرار می‌دهد و باید این کشور در خاورمیانه و آسیای مرکزی و جنوبی فعال بماند.

کوریلا به کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای امریکا اعلام کرده است که ایران همچنان یک تهدید بزرگ برای نیروهای امریکایی در منطقه شمرده می‌شود.

این جنرال امریکایی به عنوان یک افسر جنگنده و باتجربه در جنگ‌های عراق و افغانستان، با استقبال دوستانه‌ای از سوی هیات مدیره این مجلس مواجه شد و به او گفته شد که ممکن است به عنوان رییس جدید سنتکام رای تایید بگیرد.

کوریلا جایگزین جنرال فرانک مک‌کنزی خواهد شد.  مک‌کنزی پس از سه سال از سمت رهبری فرماندهی امریکا بازنشسته می‌شود.

چین در حال گسترش قدرت در منطقه و افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد