زلنسکی-خواستار-سفر-بایدن-به-اوکراین-شد

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در بحبوحه هشدارها درباره حمله قریب‌الوقوع روسیه به این کشور از جو بایدن، همتای آمریکایی خود دعوت کرد به کی‌اف سفر کند.

به گزارش افغان نیوز؛ طبق اعلام دفتر ریاست جمهوری اوکراین و به گزارش خبرگزاری رویترز، زلنسکی به همتای امریکایی خود گفته است: «من متقاعد شده‌ام که ورود شما به کیف در روزهای آینده که برای تثبیت اوضاع بسیار مهم است، سیگنال قدرتمندی خواهد بود و به کاهش تنش کمک می‌کند.»

کاخ سفید درباره دعوت رییس جمهور اوکراین از بایدن برای سفر به این کشور اظهار نظر نکرده است.

سی‌ان‌ان به نقل از یک مقام اوکراینی که ناشناس مانده، گزارش داده است که هیچ پاسخ مثبتی از سوی بایدن به این دعوت وجود نداشته است.

رییس جمهور اوکراین گفته است که کشورش تهدیداتی را که با آن مواجه است، درک می‌کند و آماده رویارویی با هر سناریویی است و در عین حال از امریکا نیز تشکری می‌کند.

کاخ سفید می‌گوید، بایدن در این گفت‌و‌گوی تلفنی ۵۰ دقیقه‌ای «پاسخی قاطع و جدی همراه با متحدان و شرکا» در صورت تجاوز روسیه به خاک اوکراین را وعده داده است. 

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهوری آمریکا از تعهد کشورش به استقلال و حفظ حاکمیت ارضی اوکراین سخن گفته است.

پیش از این مکالمه تلفنی، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی بایدن گفته بود که حمله روسیه به اوکراین می‌تواند هر زمانی اتفاق بیافتد و احتمالا با حمله موشکی و بمباران آغاز می‌شود.

آقای بایدن ساعاتی قبل از گفت‌و‌گو با زلنسکی با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نیز صحبت کرده بود اما این گفت‌و‌گوی یک ساعته نتیجه‌ای به دنبال نداشت.

زلنسکی خواستار سفر بایدن به اوکراین شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد