آمادگی-برای-جلوگیری-از-شیوع-موج-دوم-کرونا

وزارت صحت عامه‌ی کشور می‌گوید که استفاده از ماسک می‌تواند آمار مریضان «کووید۱۹» را به صفر کاهش داده و حتا از احتمال شیوع موج دوم ویروس کرونا در فصل زمستان جلوگیری کند.

به گزارش افغان نیوز: اکمل سمسور، سخن‌گوی وزارت صحت عامه که امروز (چهارشنبه، ۲۶ سنبله) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، گفت که این وزارت تلاش دارد تا برای مهار شیوع احتمالی موج دوم ویروس کرونا در زمستان پیش‌رو، آمادگی بگیرد.

آقای سمسور همچنان گفت که یک برنامه‌ی جامع در این راستا تهیه شده و تطبیق مراحل نخست آن آغاز شده است.

براساس این برنامه، وضعیت شفاخانه‌های «کووید۱۹»، لابراتوارهای تشخیص ویروس کرونا و بسترهای مریضان در ۳۴ ولایت از سوی وزارت صحت عامه و مؤسسات تطبیق‌کننده به‌منظور رفع نیازمندی‌ها بررسی می‌شود.

سخن‌گوی وزارت صحت عامه علاوه کرد که به تازگی لابراتوار تشخیص ویروس کرونا در ولایت قندوز فعال شده و پس از این نمونه‌های مشکوک از ولایت‌های بدخشان، تخار، قندوز و بغلان به جای بلخ، در لابراتوار قندوز مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

در همین حال، آقای سمسور گفت که در بیست‌وچهار ساعت گذشته ۱۶۱ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا در لابراتوارهای وزارت صحت تست شده که نتایج آزمایش ۴۰ مورد آن مثبت تشخیص شده است.

این تعداد موارد مثبت کرونا در ولایت‌های کابل، هرات، قندهار، بلخ، دایکندی، بدخشان و میدان‌وردک به ثبت رسیده است. به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۳۸ هزار و ۸۵۵ نفر افزایش یافته است.

به گفته‌ی سمسور، در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۴۰۵ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند و شمار بهبودیافتگان به ۳۲ هزار و ۵۰۳ نفر رسیده است.

همچنان در بیست‌وچهار ساعت گذشته، ده مریض «کووید۱۹» جان داده‌اند. شمار فوتی‌های ناشی از مریضی «کووید۱۹» در کشور به یک‌هزار و ۴۳۶ نفر رسیده است.

مرتضی مشرفی

آمادگی برای جلوگیری از شیوع موج دوم کرونا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد