آمادگی-روسیه-برای-تصرف-کی‌یف

نیروهای مسلح اوکراین اعلام کرده است که ارتش روسیه در حال آمادگی برای تصرف شهر‌ کی‌یف است.

به گزارش افغان نیوز؛ نیروهای مسلح اوکراین در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: «اطلاعات دریافتی نشان می‌دهد که دشمن (روسیه) در حال تدارک جدید برای تصرف شهر کی‌یف است».

بر این اساس، نیروهای روس پس از حمله ناموفق به شهر فاستیو، در حال آمادگی عملیات جدید هستند.

این در حالی است که ولادمیر زیلنسکی،‌ رییس جمهور اوکراین بار دیگر ناتو را به شدت زیر انتقاد قرار داد و گفته که «شما قدرت دارید، اما به نظر می رسد انسانیت را از دست می‌دهید».

این حمله‌ای لفظی رییس جمهور زیلنسکی پس از آن بیان شد که مقام‌های اوکراینی گفتند روسیه یک شفاخانهای زایشگاه را در شهر ماریوپل هدف حمله قرار داد.

زیلنسکی در توییتی نوشت:‌ « حمله مستقیم قوای روسی به زایشگاه، کودکان را زیر آوار قرار دارند. قساوت! جهان تا چه زمانی شریک جرمی خواهد بود، ترور را نادیده می‌گیرد؟»

او از ناتو خواست که «همین حال آسمان حریم هوایی اوکراین را مسدود کنید!‌ کشتار را متوقف کنید! شما قدرت دارید، اما به نظر می‌رسد که انسانیت را از دست می‌دهید».

این در حالی است که حمله روسیه وارد پانزدهم روز خود شده و در این حمله تا کنون چندین غیرنظامی کشته و هزارن نفر هم آواره شده‌اند.

تهاجم روسیه به اوکراین با واکنش‌های تند امریکا و متحدان غربی‌اش مواجه شده و علیه مسکو تحریم‌های اقتصادی وضع  کرده‌اند.  در آخرین مورد جو بایدن واردات گاز از روسیه را توسط اروپا ممنوع اعلام کرد.

آمادگی روسیه برای تصرف کی‌یف

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد