نامه‌-سرگشاده‌ی-زنان-افغان-به-رییس-جمهور-امریکا

فعالان زن افغانستان در نامه‌‌ای از تصمیم جوبایدن، رییس جمهور امریکا در مورد پشتوانه‌ی مالی افغانستان به شدت انتقاد کرده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ شبکه‌ زنان افغانستان ام‌روز (دوشنبه، ۲۵ دلو) طی یک نامه سرگشاده به جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا از تصمیم اخیر او در مورد کسر ذخیره‌های ارزی افغانستان برای پرداخت غرامت به قربانیان ۱۱ سپتامبر، به شدت انتقاد کرده‌‌اند.

شبکه زنان افغانستان در این نامه‌ گفته‌‌اند که مردم افغانستان مسوول حمله‌های ۱۱ سپتامبر نیستند و نباید بیش‌تر از این قربانی شوند.

این شبکه تصمیم بایدن را نامناسب‌ترین و نامهربان‌ترین واکنش به بحران انسانی موجود در کشور که ناشی از بحران اقتصادی می‌باشد، خوانده است.

آنان از تصمیم اخیر جو بایدن ابراز تأسف کرده و گفته‌‌اند که تصمیم قدرت‌مندترین کشور جهان در مورد منابع مالی فقیرترین کشور جهان خیلی ناعادلانه است.

شبکه زنان افغانستان هم‌چنان در این نامه افزوده‌اند، دارایی‌هایی که تصمیم به کسر آن‌ها گرفته شده، مربوط به مردم افغانستان است؛ مردمی که نباید مسوول عمل‌کرد گروه‌های مخل امنیت جهانی دانسته شوند.

این در حالی‌ست که بنابر تصمیم تازه‌ی جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا، دست‌کم ۳٫۵ میلیارد دالر از ذخیره‌های ارزی افغانستان در امریکا به قربانیان حمله‌های ۱۱ سپتامبر به‌عنوان غرامت تعلق می‌گیرد.

این تصمیم جو بایدن، واکنش‌های ملی و بین‌المللی را به همراه داشت.

نامه‌ سرگشاده‌ی زنان افغان به رییس جمهور امریکا

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد