۹-میلیون-افغان-در-مرز-قحطی-قرار-دارند

سازمان‌های امدادرسان وابسته به سازمان ملل یک‌بار درباره ابعاد فقر و فاجعه در افغانستان هشدار داده و گفته‌اند که ۹ میلیون نفر در مرز قحطی قرار دارند.

به گزارش افغان نیوز؛ برخی مسئولان نهادهای بشردوستانه گفته اند که بحران گرسنگی در افغانستان ممکن حتی بیش‌تر از ۲۰ سال جنگ، سبب مرگ‌ومیر افغان‌ها شود.

رامز الاکبروف، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشری سازمان ملل متحد مستقر در کابل به رسانه‌ها گفته‌است که «مردم هنوز هم اعضای بدن‌ و کودکان‌شان را می‌فروشند. آن‌ها ناامید اند. آن‌ها گرسنه اند و شرایط بسیار بسیار وخیم است.»

برنامه جهانی غذا (WFP) نیز گفته‌است که ۹ میلیون جمعیت افغانستان فقط در یک قدمی قحطی قرار دارند.

انتیا وب؛ معاون منطقه‌ای سازمان جهانی غذا، همچنین گفته‌است که وضعیت پیش‌آمده در افغانستان، زندگی هر فرد را در این کشور به سرعت متاثر کرده‌است.

این در حالی است که با روی ‌کار آمدن طالبان در افغانستان، میلیارد‌ها دالر کمک‌های بین‌المللی متوقف شد. علاوه بر این، مردم از سال‌های به این‌سو از تاثیرات منفی جنگ، خشک‌سالی و همه‌گیری کرونا رنج می‌برند.

خانم وب نیز گفته‌‌است که گرسنگی حاد محدود به ساحات دورافتاده‌ افغانستان نیست. گرسنگی مردم تحصیل‌کرده و شهر‌ها را نیز متاثر کرده‌است.

این هشدارها در حالی بیان می‌شود که امریکا به تازگی تصمیم گرفته ۷ میلیارد دالر دارایی افغانستان را مصادره کند؛ تصمیمی که به باور کارشناسان اقتصادی، بیش از همه گرسنگان و فقرا را هدف می‌گیرد و وقوع یک فاجعه تمام‌عیار انسانی با مرگ میلیون‌ها نفر بر اثر گرسنگی را اجتناب‌ناپذیر می‌سازد.

۹ میلیون افغان در مرز قحطی قرار دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد