آمادگی-قطعه-عمری-طالبان-برای-سرکوب-داعش-در-بدخشان

به دنبال جابجایی قطعات نظامی«ضربتی» و «منصوری» طالبان در ولایت بدخشان، این بار واحد رزمی «عمری» آنان به هدف رد یابی و سرکوب گروه داعش و افراد جبهه مقاومت ملی در ولسوالی شهدای این ولایت اعزام شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ قطعه نظامی«عمری» طالبان با بیش از 100 نیرو به هدف رد یابی و سرکوب جگنجویان گروه داعش و جبهه مقاومت ملی که گفته می‌شود در سنگرهای کوهستان ولسوالی شهدای ولایت بدخشان لانه ساخته‌اند، در این ولسوالی اعزام شده اند.

مولوی امان الدین منصور، معاون قول اردوی«الفتح» در سفری به ولسوالی شهدای بدخشان پس از بررسی اوضاع عمومی این ولسوالی گفت: بر این گروه‌ها مجال داده نمی شود تا اوضاع امنیتی را ناامن بسازند و به هدف شان برسند.

مولوی امان الدین از مردم این ولسوالی خواست تا افرادی را که می خواهند به نام داعش و مقاومت در میان مردم نگرانی و شایعه ایجاد ‌می‌کنند، آنان را به مسوولان امارت اسلامی معرفی نمایند تا به این افراد برخورد قانونی صورت بگیرد.

اما؛ مولوی مطیع الرحمان، ولسوال شهدای ولایت بدخشان، حضورجنگجویان گروه داعش در این ولسوالی را رد کرده و می‌گوید که «حضور داعش تنها یک شایعه فسبوکی» است.

مولوی محمد اکرام، فرمانده امنیه این ولسوالی به آژانس افغان نیوز می‌گوید: «تا آخرین قطره‌ی خون خود در برابر گروه های ضِد امارت اسلامی می‌جنگیم و به آنها اجازه‌ی فعالیت نخواهیم داد».

پیش از این نیز با تیره شده روابط میان طالبان و تاجیکستان، امارت اسلامی قطعات استشهادی طالبان را به هدف تامین امنیت ولایت‌های شمالی کشور به ولایت بدخشان اعزام کرده بودند.

بااین حال، ولسوالی شهدا بدخشان از جمله 28 ولسوالی این ولایت است که با مساحت 1160 کیلومتر مربع به فاصله 65 کیلومتری به طرف شرق شهر فیض آباد، مرکز ولایت بدخشان موقعیت دارد.

آمادگی قطعه عمری طالبان برای سرکوب داعش در بدخشان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد