آمادگی-وزارت-داخله-برای-اتخاذ-تدابیر-امنیتی-روزهای-عید

وزارت امور داخله اعلام نموده که نیروهای امنیتی در روزهای عید در مرکز و ولایت‌ها در حالت آماده‌باش و «احضارات درجه‌یک» قرار می‌گیرند.

به گزارش افغان نیوز: نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت امور داخله امروز دو شنبه(13، جوزا) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت که پلان امنیتی برای اتخاذ تدابیر شدید امنیتی تهیه شده است و با مساعی مشترک دیگر نهادهای امنیتی به اجرا گذاشته خواهد شد.

به گفته‌ی رحیمی، تدابیر مطمین امنیتی در مساجد، عید‌گاه‌ها، تفریح‌گاه‌ها و محلاتی که مردم در آن تجمع می‌کنند، توسط نیروهای امنیتی به خصوص پولیس اتخاذ خواهد شد. او گفت که گشت‌های سیار پولیس در کابل و دیگر ولایت‌ها در نقاط آسیب‌پذیر افزایش خواهد یافت.

نصرت رحیمی هم‌چنان گفت که برای دفع حمله‌های «تروریستی» احتمالی تمام قطعات پولیس در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند، تا در صورت بروز چنین حوادثی آن را مهار کند. بنابراین سیستم ترافیک جاده‌ها در کابل و ولایت‌ها بر اساس یک برنامه جداگانه تنظیم خواهد شد تا در این قسمت نیز مشکل وجود نداشته باشد.

سخنگوی وزارت امور داخله هم‌چنان از مردم خواست که در قسمت تأمین امنیت با پولیس همکار باشند و موارد مشکوک را به پولیس گزارش دهند. بنابراین مرکز سوق و اداره پولیس و هم‌چنان شماره ۱۱۹ به صورت ۲۴ ساعت فعال است و مردم می‌توانند موارد مشکوک را به پولیس گزارش دهند.

نصرت رحیمی می‌گوید که به تمام نیروهای پولیس در کابل و ولایت‌ها دستور داده شده است تا از شلیک‌های هوایی و استعمال باروت در روزهای عید جلوگیری کند.

وزارت امور داخله در حالی از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی برای روزهای عید در کابل و ولایت‌ها خبر می‌دهد که در این جریان ماه رمضان برخی از شهرها به خصوص کابل شاهد وقوع چندین انفجار بوده است.

آمادگی وزارت داخله برای اتخاذ تدابیر امنیتی روزهای عید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد