آمادگی-چین-برای-نوسازی-دهلیز-واخان

یو شیائونگ، نماینده ویژه چین برای افغانستان از آمادگی کشورش برای نوسازی دهلیز واخان خبر داده و بر تعامل با ا.ا اسلامی تاکید کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرده که یو شیائونگ در مورد چشم انداز پروژه‌های زیربنایی مربوط به چین و افغانستان اشاره و بر نوسازی دهلیز واخان بدخشان تاکید کرده است.

یو شیائونگ گفته است: افغانستان یک سیاست داخلی مستقل مطابق با شرایط ملی خود را دنبال ‌کند، هیچ چیز نباید بهانه‌ برای مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل باشد.

یو شیائونگ افزود که جامعه بین المللی باید تجارب حکومت داری را با کابل به شیوه ای برابر و محترمانه به اشتراک بگذارد و از افغانستان در انتخاب مسیر نوسازی که مناسب شرایط ملی آن است حمایت کند.

این دیپلمات چینی خاطرنشان کرد که جامعه جهانی در حال بحث در مورد حقوق بشر به ویژه حقوق زنان و همچنین فراگیر بودن دولت در افغانستان است.

او تصریح کرده است: وقتی در مورد همه‌ای این مسائل صحبت می کنیم، نکته اصلی این است که هیچ چیز نباید بهانه ای برای مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل و مستقل باشد.

پنجمین نشست فرمت مسکو روز گذشته در شهر کازان جمهوری تاتارستان فدراتیف روسیه به محوریت افغانستان برگزار شده و در آن نمایندگان ۱۰ کشور اشتراک کرده‌اند.

نماینده کشورهای ترکیه و عربستان سعودی نیز به عنوان ناظر در این نشست دعوت شده‌اند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ ا.ا در این نشست گفته است که ریشه‌‌های اصلی بحران افغانستان تطبیق نسخه‌های خارجی در مورد مشکلات داخلی این کشور است.

آقای متقی افزوده است: «تجربه‌ علمی و عملی نشان داده است که ریشه‌ اصلی بحران، تطبیق نسخه‌ها، مدل‌ها و فرمایشات خارجی در مورد مسائل داخلی بوده است که در آن جغرافیا، تاریخ، فرهنگ و ارزش‌های دینی و فرهنگی ما نادیده گرفته شده است».

آمادگی چین برای نوسازی دهلیز واخان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد