واکنش-وزارت-خارجه-ا-ا-به-اظهارات-عبداللهیان-در-مورد-داعش

وزارت خارجه‌ امارت اسلامی، اظهارات وزیر خارجه ایران درباره‌ انتقال سران داعش به افغانستان را رد کرده و گفته که اگر ایران در این زمینه اطلاعات دارد با ا.ا برای سرکوب آنان شریک کند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه‌ شب گذشته (جمعه، ۳۰ سرطان) در رشته توییت‌های نوشته است که ادعای انتقال سران داعش به افغانستان حقیقت ندارد.

بلخی افزوده است که نیروهای ا.ا به‌گونه جدی با داعش مبارزه کرده‌ و این گروه توانایی تخریبی خود را از دست داده است.

سخنگوی وزارت خارجه نوشته است: «اگر ایران اطلاعاتی در مورد انتقال داعش به افغانستان داشته باشد، امید است شریک کند تا نیروهای امنیتی افغانستان اقدامات لازم را انجام دهند».

او علاوه کرده است که افغانستان با کشورهای عربی مرز مشترک ندارد. 

بلخی تصریح کرده است که کشورها به تعهدات بین المللی خود در زمینه امنیت مرزهای خود عمل کنند.

سخنگوی وزارت خارجه اضافه کرده است که ا.ا به کسی اجازه نمی‌دهد که به امنیت ملی افغانستان آسیب برساند یا از خاک این کشور علیه کسی دیگر استفاده کند.

او بیان کرده است که مقام‌های ایرانی به جای بیان اظهارات نگران‌کننده در مورد افغانستان، بر روابط سازنده اقتصادی، سیاسی و اجتماعی بین دو کشور و ملت «همسایه و دوست» متمرکز شوند.

حسن امیر عبداللهیان، وزیر خارجه ایران در گفتگوی با یک رسانه ایرانی گفته است که سران داعش و نیروهای «کارکشته‌» این گروه از عراق، سوریه و بخش‌هایی از لیبی در ماه‌های اخیر به افغانستان منتقل شده‌اند. او افزوده است که انتقال رهبران داعش به داخل افغانستان یکی از چالش‌های حاکمان در این کشور است.

 

 

واکنش وزارت خارجه ا.ا به اظهارات عبداللهیان در مورد داعش

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد