تایوان-از-نخستین-زیردیایی-خود-رونمایی-کرد

تایوان از نخستین زیردریایی توسعه یافته داخلی خود مطالعات ابتدایی آن در سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود، رونمایی کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ تسای اینگ ون، ریيس جمهوری تایوان امروز (پنج‌شنبه 6 میزان) از این زیردریایی در شهر جنوبی کائوسیونگ رونمایی کرد.

تسای با بیان اینکه در گذشته داشتن یک زیردریایی ساخت داخل کار غیرممکن تلقی می شد، گفت: «امروز زیردریایی طراحی و ساخت مردم کشورمان جلوی چشمان ما نشسته است و این نقش مهمی در تقویت نیروی دریایی خواهد داشت و توانایی‌های ما را در جنگ نامتقارن افزایش می‌دهد». 

او در خصوص چالش‌های پیش‌رو برای برنامه توسعه زیردریایی این جزیره افزود: مهم نیست که در این مسیر چه خطرات و چالش‌هایی وجود دارد.

تسای اینگ ون گفته است که تایوان باید گام بردارد و اجازه دهد سیاست دفاع ملی متکی به خود در این سرزمین رشد وشکوفا شود.

برنامه زیردریایی بومی از تخصص و فناوری چندین کشور استفاده کرده است و این امر برای تایوان که از نظر دیپلماتیک منزوی است، یک موفقیت محسوب می‌شود

ساندرا اودکیرک، سفیر دوفاکتوی امریکا در تایوان در این مراسم شرکت داشت؛ اقدامی که بر اهمیت روابط امنیتی امریکا با تایوان به ‌رغم نبود روابط رسمی میان این دو طرف تاکید دارد.

واشنگتن بزرگ‌ترین تامین‌کننده تسلیحاتی تایوان محسوب می‌شود.

با این حال، این زیردریایی که مطالعات ابتدایی آن در سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود قرار است تا دو سال دیگر به خدمت ارتش تایوان در بیاید.

تایوان از زیردریایی رونمایی کرد تا گامی بزرگ در فرآیند تقویت توان دفاعی و بازدارندگی این جزیره در برابر نیروی دریایی چین بردارد.

تایوان از نخستین زیردیایی خود رونمایی کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد