آمار-تلفات-سیل-در-افریقای-جنوبی-به-۳۹۵-نفر-رسید

آمار تلفات سیل و بارندگی چند روز اخیر در شهر کوازولو- اتال افریقای جنوبی به ۳۹۵ نفر رسید و یکی از بدترین بلایای طبیعی خوانده شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ مقامات محلی در افریقای جنوبی خواهان اعلام وضعیت «بحرانی و فاجعه‌آمیز» پس از بارش شدید باران‌ شدند. 

آنان این بارندگی را «یکی از بدترین توفان‌های آب و هوایی در تاریخ کشور»شان توصیف کرده‌‌اند. این طوفان و بارندگی هفته پیش  آغاز شد و بنابر گزارش‌ها تا هنوز ادامه دارد.

تیم‌های اورژانس با بارندگی‌های مجدد روبه‌رو شده‌اند و بیش از ۴ هزار خانه طی هفته گذشته در شهر دوربان و اطراف آن کاملا ویران شده است.

از آنجای که جاده‌ها ویران و خطوط ارتباطی مختل شده است؛ دولت اعلام کرده که از هفته آینده تامین مسکن موقت برای سیل‌زدگان را آغاز خواهد کرد.

در همین حال، وقوع زلزله نیز موجب تخریب ساختمان‌ها شده و گفته می‌شود که شمار زیادی از مردم در زیر آوار گیر مانده‌اند. خطر سرازیرشدن سیل‌ بیش‌تر هم وجود دارد و مردم در تپه‌های گل‌آلود در جستجوی مفقودان اند.

بربنیاد گزارش‌ها، تلاش‌ امدادگران به دلیل شرایط نامساعد جوی و دید ضعیف هلی‌کوپترهایی که در صدد رساندن ساکنان به مناطق امن هستند، با مشکل مواجه شده‌است.

در همین حال، عملیات امداد در تلاش برای نجات جان ده‌ها نفری که در پی سیل ویرانگر در ولایت کوازولو-ناتال مفقود شده اند، ادامه دارد.

بخش‌های جنوب افریقای جنوبی که صنعتی‌ترین کشور در قاره افریقا به شمار می‌رود، بیش‌تر از تغییرات اقلیمی متاثر شده‌است و بارندگی‌های پی‌هم موسمی در این کشور همواره در حال بدتر شدن است.

این درحالی است که سیلاب‌های شدید در اپریل ۲۰۱۹ میلادی نیز موجب مرگ حدود ۷۰ نفر در افریقای جنوبی شده‌بود.

آمار تلفات سیل در افریقای جنوبی به ۳۹۵ نفر رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد