آمار-تلفات-غیر-نظامیان،-عبدالله-را-تکان-داد

رییس اجراییه کشور گفت؛ ما مسوولیت داریم که برای حفظ جان مردم کار بیشتر نماییم، گزارش‌ها نشان می‌دهد که مقررات، اجراآت، مجازات و آگاهی عامه نسبت به گذشته بهتر شده است؛ اما هنوزهم سطح تلفات غیر نظامیان تکان‌دهنده می‌باشد.

به گزارش افغان نیوز: دوکتور عبدالله عبدالله، رییس اجراییه در نشست گروپ کاریِ ارشد محافظت از غیرنظامیان اظهار داشته است که فشار بین‌المللی بالای حامیان گروه‌های تروریستی لازم است و این مورد در تمام نشست‌ها، برنامه‌ها و سفرهای خارجی حکومت در اولویت قرار دارد.

وی گفت که گزارش‌ها نشان می‌دهد که مقررات، اجراآت، مجازات و آگاهی عامه نسبت به گذشته بهتر شده است؛ اما هنوزهم سطح تلفات غیر نظامیان تکان‌دهنده می‌باشد. ما مسوولیت داریم که برای حفظ جان مردم کار بیشتر نماییم.

رییس اجراییه کشور به نهادهای امنیتی هدایت که یک سکرتریت مشترک را برای پیشبرد برنامه‌ها و تحلیل یافته‌های مشترک ایجاد نمایند تا کارها به شکل منظم و جدی دنبال گردد. دوکتور عبدالله عبدالله گفت که این نهادها مکلف‌اند که یک طرح عملی را برای کاهش تلفات غیر نظامیان تهیه و ترتیب دهند.

توبی لانزر، معاون نماینده خاص سازمان ملل متحد در افغانستان بیان داشت که در ۱۲ ماه گذشته اقدامات نهادهای امنیتی در زمینهٔ کاهش تلفات غیر نظامیان موفقانه بوده و نتیجه مثبت دارد. آمار تلفات نسبت به سال پار کاش یافته است.

آقای لانزر افزود که روش و چهرهٔ خشونت در افغانستان تغییر کرده است و باید برای جلوگیری از تلفات غیر نظامیان و کودکان توجه بیشتر صورت گیرد. در این ارتباط سازمان ملل متحد همکار مردم و دولت افغانستان است.

معصوم استانکزی رییس عمومی امنیت ملی کشور گفت که این اداره کاهش تلفات ملکی را در تطبیق پالیسی‌ها، عملیات زمینی و هوایی، بارزسی، میادین جنگ و آموزش پرسونل مدنظر گرفته که در آن، چگونگی رسیده‌گی به آسیب دیده‌گان و جلوگیری از افزایش تلفات کاملأ واضح است.

آقای ستانکزی خواستار وضع تعزیرات بیشتر بین‌المللی بالای کسانی گردید که برای گروه‌های تروریستی زمینه تولید و انتقال مواد منفجره را فراهم می‌سازد.

این نشست، تحت ریاست دوکتور عبدالله عبدالله به منظور ارزیابی اقدامات نهادهای امنیتی در امر جلوگیری از تلفات افراد ملکی برگزار شده بود.

بر اساس گزارش دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان(یوناما)، مجموع تلفات غیرنظامیان در سال 2017 میلادی 10453 نفر ثبت شده است که شامل 3438 کشته و 7015 زخمی می‌شود.  سازمان ملل افزوده، با جود اینکه آمار تلفات سال 2017 میلادی کاهش 9 فیصدی را در تلفات غیرنظامیان نسبت به سال 2016 نشان می‌دهد، اما تلفات غیرنظامیان بر اثر حملات انتحاری و مواد انفجاری جاسازی شده، 17 درصد افزایش یافته است.

آمار تلفات غیر نظامیان، عبدالله را تکان داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد